A MÁV Személyszállítási Zrt. vendéglátó szervezete
A MÁV étkező-, bisztró-, háló- és fekvőhelyes kocsijaiban, a Prémium váróban, valamint a Batthyány téri falatozóban a társaság keretén belül működő Utasellátó biztosítja a vendéglátási szolgáltatást. A több, mint 75 éves múlttal rendelkező szervezet stratégiai célja az utasok elvárásaihoz alkalmazkodó, modern és színvonalas fedélzeti és állomási vendéglátás megvalósítása, ezzel a vasúti utazás minőségének és versenyképességének növelése. Naponta több mint száz vonatban érhető el az Utasellátó szolgáltatás, és több mint négyszáz munkavállaló dolgozik a vasúti vendéglátás tervezésén, szervezésén és napi szintű megvalósításán.
A mai Utasellátó szervezet elődje, az önálló Utasellátó Vállalat 1948-ban alakult meg. Feladata kezdettől fogva elsősorban a háló- és étkezőkocsik szolgáltatásának biztosítása, valamint a vasútállomások kereskedelmi és vendéglátóipari létesítményeinek üzemeltetése volt, de fénykorában a távolsági autóbuszok, hajók, sőt repülők utasai és a Parlament vagy a Hungaroring látogatói is találkozhattak a szolgáltatásaival.
Az Utasellátó a ’60-as, ’70-es években a különféle, egyedi csomagolással rendelkező árucikkekről (csokoládék, üdítők), az állomási étel- és italautomatákról, valamint az állomási mozgó büfékről és a szinte minden üzleten és használati tárgyon megjelenő, ikonikus szárnyas logóról vált széles körben ismertté. A rendszerváltást követő évtizedekben a fedélzeti vendéglátás a MÁV tulajdonában működött tovább, az étkező-, háló- és fekvőhelyes kocsik szolgáltatásáért felelős szervezetként, a később létrejövő MÁV-csoport szervezetébe integrálva.
Az Utasellátó 2020. június 1. óta a MÁV Személyszállítási Zrt.önálló igazgatóságaként dolgozik a vasúti vendéglátás megújításán, színvonalának és hálózatának fejlesztésén. Az Utasellátó Igazgatóság célja, hogy a MÁV-Csoport keretén belül olyan fenntarthatóan üzemeltethető vendéglátó szervezetet alakítson ki, amely a járművek fedélzetén és az állomásokon is minőségi, a kor igényeinek és az utasok elvárásainak egyaránt megfelelő, nemzetközi szinten is versenyképes szolgáltatást tud biztosítani, folyamatosan növelve ezzel a magyar vasúti szolgáltatási színvonalát és az utasok elégedettségét is.
Utasellátó szolgáltatások
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|