A MÁV-csoport több mint 150 éves múlttal rendelkező, a magyar állam tulajdonában lévő vasúttársaság. A MÁV-csoport széles körű tevékenységet folytat, amelyek közül kiemelkedik – a magyar állammal kötött közszolgáltatási szerződések alapján nyújtott – a pályaműködtetés és személyszállítás. Mindemellett a vállalatcsoport különféle szolgáltatásokat nyújt árufuvarozó vasúti társaságoknak, hazai és külföldi vállalkozásoknak egyaránt, valamint felelős az állami vidéki és elővárosi buszos közlekedés biztosításáért.
Évszázados tapasztalat, folyamatos fejlődés
A vállalatcsoport összehangoltan végzi tevékenységét, szervezetileg elkülönítve a pályaműködtetést, a személyszállítást és a háttérszolgáltatásokat. A személyszállítási részleg az utasok igényeire fókuszál, a pályavasúti pedig tisztán az infrastruktúrával kapcsolatos üzemeltetési, karbantartási és fejlesztési feladatokat látja el. Több mint egy évszázados tapasztalataira alapozva a MÁV-csoport folyamatosan fejleszti az üzleti partnereknek és az utazóközönségnek szánt szolgáltatásait, s emeli azok minőségét – a tulajdonosi elvárásoknak megfelelően.
A jövő a közösségi közlekedésé
A MÁV-csoport struktúrája 2025. január 1-jétől 1+3 nagy egységben végzi a feladatát, ezzel létrejött a nemzet közlekedési vállalata. A három nagy egység a pályaműködtetés, a személyszállítás és a szolgáltató központ, amelyek tevékenységét egy központi vállalat fogja össze.Az integráció alapvető célja a magyarországi közösségi közlekedés egységesítése és a profiltiszta leányvállalati struktúra létrehozása. Az új felépítés elősegíti az egységes irányítást és a közlekedési ágak sajátosságainak figyelembevételével kialakított egységes működést. Az új cégcsoport-struktúra lehetőséget ad a hatékonyabb és összehangoltabb feladatvégzésre, ennek megvalósítása a következő időszak feladata lesz. A végeredmény egy, az erőforrásokkal hatékonyan gazdálkodó, költségoptimalizált, az ágazatok erősségeit egymás mellett, egymást támogatva kihasználó közszolgáltató lesz.
Hatékonyság:
- javuló költséghatékonyság, takarékosabb gazdálkodás
- cégcsoporton belüli párhuzamosságok felszámolása
- költséghatékony technológiai fejlesztések
- utasbarát szemléletmód erősítése
- a vasúti infrastruktúra korszerűsítése
- gördülőállomány megújítása