Jegyellenőrzés, pótdíjazás

Hogyan ismerem fel az ellenőrt, kalauzt, jegyvizsgálót?

Az ellenőr fényképpel ellátott és egyedi azonosítót tartalmazó ellenőrzési igazolvánnyal jogosult munkáját végezni.

Vonaton: a jegyvizsgáló formaruhában és jegyvizsgáló táskával, vizsgáló főkalauz formaruhában vagy „civil” ruhában és vörös, MÁV emblémával ellátott karszalaggal jogosult menetjegy ellenőrzést végezni. A vizsgáló főkalauz, kérésre fényképes igazolvánnyal igazolja a menetjegy ellenőrzéshez való jogosultságát.

Buszon: Az ellenőrzést végző munkatársak fényképes igazolvánnyal jogosultak a jegy-és bérletellenőrzés elvégzésére. Az ellenőrzési igazolvány sorszámozott, biztonsági elemekkel ellátott, a tevékenységet végző munkatárs fényképével, megszemélyesített laminált kártya, melyet a jegy- és bérletellenőrzés megkezdése előtt, valamint annak teljes folyamat alatt a feladatot végző ellenőrnek jól látható helyen, lehetőség szerint nyakba akasztva vagy kitűzőként kell hordania. Az ellenőr nem köteles az utas részére előre igazolni magát, de az utas kérésére köteles az utólagos azonosításhoz szükséges információkat megadni, valamint az ellenőrzési igazolványt felmutatni, amely igazolvány visszavonásig érvényes.  

HÉV-en: A jegyellenőrök formaruhában és polgári ruhában is végezhetnek jegyellenőrzést. A jegyellenőröket azonosítja az arcképes, sorszámozott szolgálati kitűzőjük, valamint lila színű karszalagjuk, amelyeket jól látható helyen, a felsőruházaton kell elhelyezniük az ellenőrzés megkezdése előtt. A jegyellenőr az utas kérésére köteles felmutatni arcképes sorszámozott szolgálati kitűzőjét, valamint az ellenőrzés végzésére felhatalmazó megbízást. A jegyellenőrök az utasforgalmi területen bárhol, az utazás során bármikor ellenőrizhetik az utasok jegyének, bérletének és bérletigazolványának, valamint a kedvezményes jegy vagy bérlet váltására jogosító okmányának érvényességét: felszállást megelőzően, a járművön, illetve a leszálláskor.

Mikor és hogyan szab ki pótdíjat az ellenőr?

Pótdíjazás akkor történik, ha az utas nem tartja be a Közlekedési Szolgálató Utazási Feltételeiben foglaltakat, például az ellenőrzéskor nem tud érvényes menetjegyet vagy bérletet felmutatni, vagy a kedvezményre való jogosultságát nem tudja igazolni.

Vonaton:

A pótdíjazás alap eseteiről és a követendő eljárásrendről (a TramTrain járatok kivételével) az alábbiakban olvashat részletes tájékoztatást:

A megállapított menetdíj vagy kiegészítő díjon felül 1 000 forint pótdíjat fizet a járművön, aki

  • menetjegy-kiegészítésként magasabb kocsiosztályra érvényes felár fizetésére köteles, 
  • a feláras vonatra érvényes felár megfizetése nélkül szállt fel, kivéve, ha olyan helyen száll fel, ahol a menetjegy megváltására nincs lehetőség,

A megállapított menetdíj vagy kiegészítő jegy díján felül 2 600 forint pótdíjat fizet a vonaton, aki menetjegy nélkül, vagy érvénytelen menetjeggyel száll fel a vonatra, kivéve, ha olyan helyen száll fel, ahol a menetjegy megváltására nincs lehetőség és az érvényes menetjegy hiányát az első jegyvizsgálat alkalmával jelzi,

A megállapított menetdíj vagy pótjegy díján felül 25 000 forint pótdíjat fizet, aki

  • érvénytelen (pl. lejárt érvényességű) kedvezményre jogosító igazolvánnyal, igazolással veszi igénybe a kedvezményt,
  • az utazási kedvezményt jogosulatlanul veszi igénybe, vagy jogosultságát az előírt módon igazolni nem tudja,
  • a menetdíjat, viteldíjat, pótdíjat a vonaton vagy 3 munkanapon belül nem fizeti meg,
  • a menetjegyet, vagy az egyéb utazásra jogosító igazolványt meghamisítva használja fel,
  • más nevére szóló menetjegyet, bérletet, vagy más, utazásra vagy kedvezmény igénybevételére jogosító igazolványt, igazolást arra jogosulatlanul felhasznál,
  • KN (kalauz illetve jegyvizsgáló nélküli) közlekedés esetén menetjegy nélkül a vonatra felszáll
  • a jegyvizsgálatot megakadályozza, vagy a jegyvizsgálathoz szükséges személyes adatainak eltitkolása miatt hatósági eljárás igénybevételét teszi szükségessé,
  • a vonaton a kéziféket, a vészféket vagy vészfékjelzőt kényszerítő ok nélkül működésbe hozza, vagy rendellenes magatartásával annak működésbe hozatalára, illetve a vonat megállítására okot szolgáltat,
  • az utazási feltételeket a jelen pontban külön nem szabályozott módon megsérti, különösen, ha olyan tárgyat vagy élőállatot visz be a járműbe, amely kézipoggyászként nem szállítható,
  • a járművet poggyászával, ruházatával vagy más módon beszennyezi,
  • aki a dohányzási tilalmat megszegi és a vonatban, vasúti kocsiban, kocsiszakaszban, fülkében vagy állomási területen dohányzik,
  • a külön jogszabályban előírt magatartási szabályokat nem tartja be,
  • jogosulatlanul foglal el ülőhelyet, és az ülőhelyet felszólításra sem engedi át az ülőhely igénybevételére jogosult utastársának, továbbá aki egyéb módon jogosulatlanul foglal el ülőhelyet,
  • a kézipoggyász (élőállat, kerékpár) továbbítására vonatkozó előírásokat nem tartja be,
  • a belföldi személyszállítási szolgáltatásra igénybe nem vehető vonatra, kocsiba belföldi menetjeggyel felszáll,
  • a csak forgalmi okból álló vonatra felszáll,
  • a kocsiajtót (kocsiszakasz ajtót) akár kulccsal, akár más eszközzel jogellenesen lezárja, vagy aki a lezárt kocsiajtót önhatalmúlag felnyitja.

Buszon:

A megállapított menetdíjon felül 25 000 Ft pótdíjat fizet, aki:

  • az autóbuszon tovább utazik annál a távolságnál, mint amelyre az utazási igazolványa (menetjegye, bérletjegye) érvényes, kivéve, ha a jegyellenőrzést megelőzően a tovább utazás tényét önként jelzi az autóbusz-vezetőnek, és a tovább utazás viszonylatára a kiegészítő menetjegyet megváltja,
  • a kedvezményesen megvásárolt bérletét nem annak hatályos viszonylatában használja,
  • az autóbuszra történő felszállását követően a menetdíj megfizetése után az autóbusz-vezetőtől a menetjegyét nem veszi át,
  • az autóbuszon jegy nélkül érvénytelen utazási igazolvánnyal (menetjegy, kitöltetlen bérletjegy) kísérli meg az utazást,
  • érvénytelen (pl. lejárt érvényességű) kedvezményre jogosító igazolvánnyal, igazolással veszi igénybe a kedvezményt,
  • az utazási kedvezményt jogosulatlanul veszi igénybe, vagy jogosultságát az előírt módon igazolni nem tudja,
  • a menetjegyet, vagy az egyéb utazásra jogosító igazolványt meghamisítva használja (pl. bérletszelvényről a kilométerövezetet levágja, a személyes adatokat nem előírásszerűen javítja),
  • a névre szóló menetjegyet, bérletét, vagy más, utazásra vagy kedvezmény igénybevételére jogosító igazolványát, igazolását arra jogosulatlan részére felhasználásra átadja, vagy a más nevére szóló ilyen okmányokat felhasználja,
  • a jegyvizsgálatot megakadályozza, vagy a jegyvizsgálathoz szükséges személyes adatainak eltitkolása miatt hatósági eljárás igénybevételét teszi szükségessé,
  • az utazási feltételeket a jelen pontban külön nem szabályozott módon megsérti, különösen, ha olyan tárgyat vagy élőállatot visz be a járműbe, amely kézipoggyászként vagy csomagként a járaton nem szállítható,
  • a járművet poggyászával, ruházatával vagy más módon beszennyezi,
  • aki a dohányzási tilalmat megszegi és az állomáson vagy a járművön dohányzik.

Az egyes települések helyi autóbusz-közlekedésének pótdíjazási szabályai (például fizetési határidő, késedelmes fizetés esetén a pótdíj összegének mértéke) ettől eltérők lehetnek. A témáról bővebb információ található honlapunkon és üzletszabályzatunkban.

A HÉV-vel kapcsolatos pótdíjazási információk a BKK honlapján olvashatók.

Az ellenőr az alábbi dokumentumokat adja át a pótdíjazáskor:

Vonaton:

  • A helyszínen történő fizetés esetén a menetjegyről és pótdíjról elismervény, utánfizetési bizonylat kerül kiállításra. 
  • Ha az utas a megállapított menetdíjat és pótdíjat nem fizeti meg, vagy a menetjegy érvényességéről, elégségességéről a Társaság munkatársa és az utas között vita van, a Társaság az utas és utazásának adatairól, valamint az utas által fizetendő összegről a személyazonosításra, valamint lakcím megállapítására alkalmas igazolvány alapján utasleadási lapot állít ki.

Buszon az ellenőrzés során kitöltött és aláírt tanúsítvány második példányát, amely tartalmazza az utazó adatait és a pótdíjazás okát:

  • 1 db pótdíjcsekket;
  • 1 db viteldíjcsekket.

Amennyiben az utas jelzi az ellenőrnek, hogy a pótdíjat a helyszínen kívánja rendezni, akkor az ellenőr jelzését követően a 12 000 Ft helyszíni pótdíj befizetése az autóbusz-vezetőnél lehetséges. Az autóbusz-vezető az összeg átvételét követően nyugtát ad a befizetésről. Helyszíni fizetés esetén az utas személyes adatai nem kerülnek rögzítésre Társaságunk nyilvántartásában.

Meddig és hogyan fizethetem be a pótdíjat?

A pótdíjat annak kiszabásától számított 30 napon belül kell befizetni.  

A pótdíj rendezésének módjai:

  • a jármű fedélzetén, helyszíni pótdíjfizetés,
  • autóbuszos utazásnál az ellenőrzéskor átadott készpénzátutalási megbízáson
  • vasúti utazásnál utasleadási lap bemutatásával vasútállomások pénztáraiban, Ügyfélszolgálati Irodákban,
  • banki átutalással.

 

A MÁV-csoport számos lehetőséget biztosít a tartozások rendezésének megkönnyítésére, melyekkel célszerű élni annak érdekében, hogy a követelés összegének további növekedése elkerülhető legyen. A tartozást fontos a határidőn belül rendezni, mert annak elmulasztása esetén emelt összegű (50000 Ft) pótdíj megfizetése válik szükségessé.

Fizetési könnyítések

 

Vasúti forgalomban

Autóbuszos forgalomban

3 munkanapon belül

a fedélzeten fizetendő pótdíj (bizonyos esetekben 2600 Ft, míg más esetekben 25000 Ft)  + menetdíj

12 000 Ft + viteldíj

15 napon belül
(utólagos bemutatás esetei)

2 600 Ft

2 500 FT

A HÉV-vel kapcsolatos pótdíjazási információk a BKK honlapján olvashatók.

Milyen lehetőségeim vannak a pótdíj rendezésére? 

A pótdíj rendezésének módja vonaton történt pótdíjazás esetén:

  • Pénztári befizetés: Tartozását a vonaton átvett, vagy utólagosan Önnek megküldött utasleadási lappal bármely vasúti pénztárunkban készpénzzel, vagy bankkártyájával befizetheti a kézhezvételt követő 30 napon belül.
     
  • Banki utalás: Tartozását az utasleadási lap kiállítását, ill. átvételét követő 30. napig átutalással is megfizetheti. Az összeget kérjük az alábbi számlaszámra átutalni:

   Bank neve:                 K&H

Számlaszám:             10402142-50485757-57511017

A közlemény rovatban kérjük, hogy az utasleadási lap számát ne felejtse el feltüntetni. Külföldről történő utalás esetén a következő további adatok is szükségesek az utaláshoz:

IBAN száma:              HU58 1040 2142 5048 5757 5751 1017

SWIFT-kód:                OKHBHUHB

  • Fizetés csekken: Mivel az utaleadási lap birtokában a felszámított büntetés rendezése a vasúti pénztárakban, ill. banki utalással is teljesíthető, csekk a vonaton nem kerül átadásra. Szükség esetén a befizetéshez szükséges csekk azonban igényelhető a MÁV-START Követelésbehajtásától.

A pótdíj rendezésének módja buszon történt pótdíjazás esetén:

  • Helyszíni fizetés: A pótdíj megfizetését a helyszínen is teljesítheti. Az ellenőr jelzését követően a 12.000 Ft helyszíni pótdíjat az autóbusz-vezetőnél tudja befizetni. Az autóbusz-vezető a pénz átvételét követően nyugtát ad ki a befizetésről a fedélzeti jegykiadógépből. Helyszíni fizetés esetén  személyes adatok nem kerülnek rögzítésre
     
  • Banki utalás: Tartozását a Tanúsítvány  kiállítását, ill. átvételét követő 30. napig átutalással is megfizetheti. Az összeget kérjük az alábbi számlaszámra átutalni:

 

Pótdíj:

Bank neve:                                     K&H Bank Zrt.

Számlaszám:                                 10201006-50081060-00000000

SWIFT száma:                                OKHBHUHB

IBAN :                                             HU10 10201006-50081060-00000000

 

Viteldíj:

Bank neve:                                    K&H Bank Zrt.

Számlaszám:                                10201006-50195211-00000000

SWIFT száma:                              OKHBHUHB                   

IBAN :                                            HU91 10201006-50195211-00000000

  • Fizetés csekken: Az ellenőrzéskor kiszabott pótdíjat és menetdíjat az ellenőrzéskor átadott készpénzátutalási megbízáson (csekken) is befizetheti

A pótdíj rendezésének módja HÉV-en történt pótdíjazás esetén: a BKK honlapján olvashatók szerint.

Ha van bérletem, csak nem volt nálam az ellenőrzéskor, akkor is kell pótdíjat fizetnem? 

Pótdíj helyett utólagos bemutatási díjat fizethet, aki ugyan rendelkezik az adott utazásra jogosító érvényes menetjeggyel, nevére szóló bérlettel, más érvényes utazási igazolványával vagy kedvezményre jogosító, jogszabály alapján kiadott, vagy a Társaság belső szabályzatában meghatározott igazolvánnyal, igazolással, de azt az utazás során, ellenőrzéskor nem tudja felmutatni. Ennek feltétele, hogy azt az utazás napjától számított 15 napon belül, az Üzletszabályzatban előírt módon bemutatja, és annak elfogadását Társaságunk írásban visszaigazolja.

 

Az utólagos bemutatás díja:

  • vasúti utazás esetén: 2 600 Ft
  • autóbuszos utazás esetén: 2 500 Ft
  • HÉV-el történő utazás esetén: a BKK honlapján olvashatók szerint.

 

Helyi járatok és tramtrain esetében az utólagos bemutatás határideje és díja eltérő. Bővebb információ honlapunkon és Üzletszabályzatunkban található. 

Vannak fizetéskönnyítési lehetőségek?

Számos lehetőséget biztosítunk a tartozások rendezésének megkönnyítésére, melyekkel célszerű élni annak érdekében, hogy a követelés összegének további növekedése elkerülhető legyen. 

  • 3 munkanapon belüli befizetés
  • Részletfizetés: a társaság egyéni kérelem alapján engedélyezheti a tartozás részletekben történő rendezését. A kérelem írásban és telefonon is benyújtható Ügyfélszolgálatunk elérhetőségein.
Elmulasztottam a fizetést. Milyen következményei lesznek?

Számos lehetőséget biztosítunk a tartozások rendezésének megkönnyítésére, melyekkel célszerű élni annak érdekében, hogy a követelés összegének további növekedése elkerülhető legyen. 

Vasúti tartozás esetén:

3 munkanapon belüli befizetés: Amennyiben Ön a vonaton együttműködést tanúsított munkatársunkkal, és tartozását az utasleadási lap bemutatásásval három munkanapon belül rendezi, úgy bizonyos esetekben a felszámított 25 000 Ft pótdíj helyett csak mérsékelt összegű pótdíjat, 2600 Ft-t kell megfizetnie. A menetdíj megfizetése minden esetben kötelező. A részletekről érdeklődhet pénztárosainknál, a MÁVDIREKT-nél, vagy követelésbehajtó munkatársainknál.

15 napon belüli utólagos bemutatás: Azon utasoknak, akik a vonaton munkatársainkkal együttműködtek, de az utazási kedvezményre való jogosultságukat nem tudták megfelelően igazolni, módjukban áll az utasleadási lap és a kedvezményre jogosító okmány / igazolvány 15 napon belüli utólagos bemutatása. Az okmányt pénztárainkban, vagy személyes ügyfélszolgálataink bármelyikén kell utólagosan bemutatni, mely esetben a felszámított díjak helyett csökkentett mértékű, úgynevezett utólagos bemutatási díjat kell fizetni. A csökkentett díj ez esetben mindösszesen 2600 Ft. Szintén a csökkentett mértékű díjat kell csak fizetnie annak, aki a felszámított büntetést a vonaton már megfizette, a különbség visszatérítéséről pénztárosaink gondoskodnak a kedvezményre jogosító okmány 15 napon belüli utólagos bemutatása esetén.

Részletfizetés: Nagyobb összegű követelés esetén, a befizetés megkönnyítésére a MÁV-START engedélyezheti a tartozás részletekben történő rendezését. A kérelmek akár telefonon, akár írásban benyújthatók elérhetőségeinken.

A tartozást fontos a határidőn belül rendezni, mert annak elmulasztása esetén emelt összegű (50000 Ft) pótdíj és egyéb költségek (kezelési és postaköltség, jelenleg 2145 Ft) megfizetése válik szükségessé.


Autóbuszos tartozás esetén:

3 munkanapon belüli befizetés: A befizetés teljesíthető személyesen a Volánbusz. által üzemeltetett magyarországi autóbusz-állomások elővételi pénztáraiban, a meghirdetett nyitvatartási idő alatt. A befizetéshez be kell mutatni az ellenőrzéskor átadott tanúsítványt, illetve a pótdíj csekket. A pénztáros a pótdíj csekket bevonja, és a pótdíj befizetéséről nyugtát állít ki a befizető részére. Ebben az esetben a pótdíj összege 12.000 Ft-ra mérséklődik az ellenőrzéskor kiszabott alappótdíjhoz viszonyítva.

Banki átutalással a következő díjszámlákra:

Pótdíj:

Bank neve:                                   K&H Bank Zrt.

Számlaszám:                               10201006-50081060-00000000

SWIFT száma:                             OKHBHUHB

IBAN :                                          HU10 10201006-50081060-00000000

 

Viteldíj:

Bank neve:                                   K&H Bank Zrt.

Számlaszám:                               10201006-50195211-00000000

SWIFT száma:                             OKHBHUHB                   

IBAN :                                          HU91 10201006-50195211-00000000

Utalás során befizetés beazonosíthatósága érdekében a közlemény rovatba elsőként a tanúsítvány azonosítóját majd a pótdíjazott nevét kell feltüntetni. (Az azonosító a tanúsítvány tetején az alábbi formátumban található meg. T-XXX-ÉÉHHNN-YYYY) Felhívjuk a figyelmet arra, ha az átutalás során a közleményben feltüntetett adatok hiányossága miatt a befizetés nem beazonosítható, úgy az összeg visszautalását követően továbbiakban nincs lehetőség a kedvezményes pótdíj megfizetésére

Felhívjuk a figyelmet a meghatározott határidők tartására. Amennyiben a befizetés 3 munkanapon túl nyúlik, úgy megtagadhatjuk annak elfogadását, ezzel pedig az alappótdíj (25 000 Ft) válik érvényessé.

15 napon belüli utólagos bemutatás: Pótdíj helyett 2.500 forint utólagos bemutatási díjat köteles fizetni, ha az utazásra jogosító utazási igazolványát (menetjegyét, bérletjegyét, kedvezményre jogosító igazolását) ellenőrzéskor felmutatni nem tudja, de azt az ellenőrzés időpontjától számított 15 napon belül az előírt módon bemutatja.

A Szolgáltató a bemutatás elfogadása esetén visszatéríti a már megfizetett pótdíj és az utólagos bemutatási díj különbözetét.


Menet- és bérletjegy, kedvezményre jogosító igazolás utólagos bemutatásához szükséges információk:

Az utólagos bemutatásra a pótdíjazástól számított 15 napon belül van lehetőség a kijelölt elővételi pénztárakban és ügyfélkapcsolati helyeken.

Az utólagos bemutatás elfogadására 15 napon túl csak írásos kérelem benyújtása után egyedi elbírálás alapján van mód.

A kérelmet elektronikusan vagy postai úton kell benyújtani a pótdíjazást követő 15. napig.

Az utólagos bemutatás elfogadásához az ellenőr által kiadott utas tanúsítvány és személyazonosság igazolására szolgáló fényképes igazolvány bemutatása mellett az alábbi dokumentumokra van szükség. Tanúsítvány hiányában utólagos bemutatás nem fogadható el.

pótdíjazás oka

utólagos bemutatáshoz szükséges dokumentumok

menetjegyét vagy bérletét nem találta

az ellenőrzés időpontjában a tanúsítványon feltüntetett

utazási viszonylatra érvényes menetjegy vagy bérlet

bérlet nem volt kitöltve

az ellenőrzés időpontjában érvényes (kitöltött) bérlet-

szelvény, a bérlet használatához szükséges igazolólap

vagy bérletigazolvány, a bérleten feltüntetett személyazonosító okmány

érvénytelen, lejárt diákigazolvány

megfelelő tanév érvényesítő matricával érvényesített diákigazolvány

lejárt diákigazolványt helyettesítő

Igazolás

ellenőrzés napján vagy azt követő munkanapon kiállított

érvényes diákigazolványt helyettesítő Igazolás,

kedvezményes bérlet nem megfelelő használata (nincs viszonylatigazolás)

a 85/2007 (IV.25.) kormányrendeletben előírt feltételek teljesítéséhez szükséges dokumentumok,

a viszonylatigazolás kiváltása

kedvezményes bérlet nem megfelelő használata (nem megfelelő lakcím vagy tartózkodási hely)

a megfelelő lakcímet vagy tartózkodási helyet tartalmazó lakcímkártya, vagy lakcím-bejelentő

kedvezményes bérlet nem megfelelő használata (nincs gyakorlati oktatási hely igazolva)

tanintézmény által kiállított diákigazolványt helyettesítő

Igazolás. (Cégek és egyéb intézmények által kiadott

igazolás nem fogadható el.)

rövidebb kilométer övezetű bérletjegy használata

az utólagos bemutatás napján vagy előtte a megfelelő kilométer övezetre megváltott bérletszelvény és ahhoz szükséges bérletigazolvány, igazolólap

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a megfelelő dokumentumokkal rendelkező utasoknak csak az utólagos bemutatási díjat kell megfizetni, a kiszabott pót- és viteldíjat nem. Az utólagos bemutatási díj a buszpályaudvarok pénztáraiban készpénzzel, vagy POS terminállal rendelkező pénztárnál bankkártyával, írásban tett bejelentésre adott válasz alapján a megküldött készpénzátutalási megbízással vagy banki átutalással teljesíthető.

Nagyobb összegű tartozásom van, mit tehetek?

Amennyiben Ön esetlegesen nagyobb összegű tartozást halmozott fel, annak rendezése érdekében kérelmet nyújthat be Társaságunkhoz. Követelésbehajtó munkatársaink a beérkezett kérelmeket minden esetben egyedileg bírálják el, és személyre szabott fizetési módot, valamint konstrukciót dolgoznak ki az együttműködő utasaink számára.

Elérhetőségeink:

 

Telefon: 06 1 433 7980
Postacím: 1426 Budapest, Pf. 45.
Fax: 061/511-4705
E-mail cím: kovetelesbehajtas [KUKAC] mavcsoport.hu

Üzenetküldő felület

A Társaságunkhoz benyújtott kérelem elbírálásának idejét jelentős mértékben felgyorsíthatja, ha Ön valamennyi szükséges, ügyében releváns dokumentumot már a kérelem benyújtásával egyidejűleg rendelkezésünkre bocsátja. A kérelemben kérjük az alábbi adatok feltüntetését:

  • utastanúsítvány vagy utasleadási lap száma,
  • személyazonosító okmány száma,
  • lakcímkártya száma,
  • diákigazolvány, egyéb kedvezményre jogosító okmány másolata,
  • telefonszám,
  • e-mail cím.
Mit tehetek, ha a HÉV-en pótdíjaztak?

A pótdíjazási eljárásról a BKK weboldalán tájékozódhat.

Mit tehetek, ha úgy érzem, jogtalanul pótdíjaztak?

Kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz írásban, csatolva a panasz jogosságát alátámasztó esetleges bizonyítékokat (pl. jegykép, egyéb dokumentum másolata).

HÉV-en történt pótdíjazás esetén a BKK ügyfélszolgálatához is fordulhat.


  << Vissza a kategóriákhoz    Tovább az ügyfélszolgálathoz >>  
Vissza az oldal tetejére Vissza az oldal tetejére