A Budapest–Esztergom közötti vasútvonal villamosítási és kapcsolódó építési munkálatai 2016 nyarán kezdődtek meg. A beruházás keretében 51 kilométer hosszan valósult meg a vasútvonal villamosítása, valamint befejeződtek a kapcsolódó építési munkálatok is. Dorogon ennek részeként felújították az állomásépületet, új előtér épült ki, az épület a városközpont felől könnyen, akadálymentesen elérhetővé vált. Az eddigieken kívül további P+R, K+R, TAXI megállóhelyeket és kerékpártárolókat építettek ki.
A projekt része volt az új dorogi autóbusz-megállóhely megvalósítása is, amely közvetlen kapcsolatot teremt a vasúttal és autóbusszal utazók között, biztosítva a kulturált és gyors átszállási, várakozási, megállási feltételeket is.
Dr. Völner Pál, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára és a térség országgyűlési képviselője a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy több éves folyamat eredménye, hogy ma már Dorogról és Esztergomból is egy óra alatt el lehet érni Nyugati pályaudvart, ezzel 21. századi közlekedés jött létre a térségben.
Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: „A Budapest-Esztergom közötti vasútvonal az elmúlt években komplex felújításon esett át, ennek köszönhetően 2018 tavaszától már csak modern FLIRT motorvonatok közlekednek a teljesen villamosított pályán, a 2019-ben bevezetett menetrend-fejlesztések óta pedig a vonatok 30 percenként közlekednek. Az utasforgalom a négyszeresére nőtt, 2019-ben már 5 millióan vették igénybe a vasutat ezen a vonalon, a felújított dorogi állomáson pedig csaknem 630 ezer utas fordult meg.”
Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: „Az utasok egyre több előnyét élvezhetik a MÁV és a Volánbusz egységes stratégiai irányításának, hiszen a vasúti és közúti közösségi közlekedési szolgáltatások összehangolása az utasoknak is tervezhető, kiszámíthatóbb utazást, átláthatóbb, egységesülő jegy- és bérletrendszert jelent. Az utazások időbeli összehangolása mellett a szolgáltatások térbeli integrációja is szükséges ahhoz, hogy a társaság minél magasabb színvonalú szolgáltatást tudjon nyújtani. Jó példa erre a dorogi állomás, ahol a beruházásnak köszönhetően létrejött, 6 állásos autóbusz-megállóhely évente 116 ezer járat 4 millió utasának biztosítja a gyors és zökkenőmentes vasúti átszállást a felújított állomáson.”
A Dorogot érintő autóbuszvonalak elsősorban a regionális közlekedésben játszanak fontos szerepet – Piliscsév, Leányvár, Kesztölc, Pilisvörösvár, Piliscsaba, Pilisjászfalu, Úny, Tinnye, Máriahalom, Sárisáp, Annavölgy, Tokod, Tokodaltáró, Tát, Csolnok, Dág, Nagysáp, Epöl, Bajna, Nyergesújfalu, Mogyorósbánya, Bajót, Lábatlan, Süttő, Neszmély, Dunaalmás, Tata, Tardos, Szomor, Héreg, Tarján, Komárom, Tatabánya, Budapest (Óbuda) települések érintésével – , illetve naponta egy-egy országos buszjárat közlekedik Székesfehérvárra, Balatonfüredre, Veszprémbe, Ajkára, és Győrbe is.
A fejlesztés eredményeként, a megközelítést biztosító út kiépítésével lehetőség nyílt arra, hogy az autóbuszok közvetlenül a vasútállomásig vihessék az utasokat. A felújított vasútállomás előterében mindkét irányból 3-3 autóbusz-megállóhelyet létesítettek. A megállóhelyeknél padokkal felszerelt utasvárók segítik a kényelmes várakozást. A várótermet és mosdót az utasok az állomásépületben vehetik igénybe.
Az új vasúti átszállópontot tanítási napokon mintegy 360, hétvégeken 230, évente összesen 116 ezer buszjárat érinti majd, zökkenőmentes átszállást biztosítva a vasúti közlekedéshez. A buszjáratok Dorogon belüli vonalvezetése megváltozik, így a járatok a vasútállomás érintésével közlekednek és csatlakozást biztosítanak az esztergomi vasútvonal vonatjaihoz Budapest irányába és visszafelé is. Az autóbuszok Dorog egyik nagyobb lakótelepéhez, a Zsigmondy Vilmos lakótelephez a korábbinál közelebb állnak meg az állomáson, kényelmesebb eljutást biztosítva az utasoknak. Dorog, Városháza megállóban az érintett járatok továbbra is megállnak.
Dr. Tittmann János, Dorog polgármestere kiemelte, hogy a beruházással egy új városrész jött létre. Ennek kapcsán beszámolt arról is, hogy már megalkották az új városrésznek tekinthető terület hasznosítási koncepcióját, miszerint zöld terület-fejlesztéssel, kerékpáros és extrém sportokat szolgáló ligetet fognak kialakítani.
Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója összefoglalóan elmondta: „Az esztergomi vasútvonal villamosítási és kapcsolódó építési munkálatai 2020 novemberében befejeződtek. Jelenleg már csak a projekthez kapcsolódó hibajavítási munkák vannak folyamatban. A teljes vonalon befejeződött a felsővezeték kiépítése és üzembe helyezték az új D55 típusú biztosítóberendezéseket Leányvár, Dorog, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomásokon, valamint befejeződött az angyalföldi elektronikus biztosítóberendezés telepítése is. 2018. április 9-től csak korszerű, környezetbarát, kényelmes villamos motorvonatok állnak az utazóközönség szolgálatában. A kiegészítő biztosítóberendezési munkálatok külön projekt keretében, de a villamosítással összhangban valósultak meg. Ennek keretében történt az utastájékoztatási berendezések telepítése Dorogon is.”
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrásból valósult meg.