A villanymozdony jellemzően a Budapest-Győr-Hegyeshalom-Bécs, a Győr-Sopron/Szombathely és a Budapest-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza fővonalon tűnik majd fel a távolsági vagy nemzetközi vonatok élén. A jármű 230 km/órás sebességre képes, de itthon maximum 160 km/órás sebességgel közlekedhet. A Taurusok kétáramneműek, így a mozdony Magyarországon kívül Ausztriában is hirdetni fogja a Gyermekvasút évfordulóját. A 470-es sorozat elterjedt beceneve még a Dórémi is, az induláskor hallható „szolmizáló” hangja miatt könnyen felismerhetők.
A budapesti Úttörővasút első szakaszát 1948. április 11-én kezdték el építeni a Széchenyi-hegyen a Hegyhát út és Golfpálya út találkozásánál. Az első vonalrészen megépült Széchenyi-hegy végállomás, Normafa megállóhely, Csillebérc (Úttörőváros) és Virágvölgy (Előre) állomás, a vonatforgalom 1948. július 31-én indult meg. Az építkezés további két szakasszal folytatódott, a teljes vonalat 1950. augusztus 20-án adták át Hűvösvölgyben. A kisvasút azóta is folyamatosan, egész évben üzemel, szállítja a kirándulókat a budai hegyekben és életre szóló élményeket ad az ott szolgáló gyerekeknek.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság