Telebusz: csak egy hívás, és érkezik a MÁV-csoport igényvezérelt autóbuszjárata

2025. február 2. vasárnap, 16.29

Budapest, 2025. február 2. - Új, igényvezérelt, azaz csak hívás vagy egyéni megrendelés esetén érkező menetrend szerinti VOLÁN-járatok 3 hónapos próbaüzemét kezdi meg a MÁV-csoport 2025. február 1-jétől Baranya és Veszprém vármegyében. A Mekényesről, Nagyhajmásról és Alsómocsoládról Sásdra, illetve Orosziból Devecserbe közlekedő próbajáratok abban az esetben közlekednek majd, amennyiben a meghirdetett indulásuk előtt legkésőbb 60 perccel a MÁVDIREKT telefonszámán vagy a mavcsoport.hu/telebusz oldalon erre igény érkezik. Az új közlekedési alkotmány tervezett célkitűzése, hogy utasok minden településről naponta 3 járattal eljuthassanak a járásközpontokba, illetve onnan a lakóhelyükre. A pilot projekt célja a tapasztalatgyűjtés annak érdekében, hogy a szolgáltatás országos bevezetése során zökkenőmentes legyen a kiszolgálás.

Elsőként a sásdi kistérségben az 5791 Sásd–Nagyhajmás–Mekényes és az 5792 Sásd–Alsómocsolád, illetve a devecseri kistérségben a 7819 Devecser–Oroszi autóbuszvonalakon próbálhatják ki az utasok a MÁV-csoport igényvezérelt buszjáratait. A 2025. február 1-jétől április 30-ig tartó próbaüzem során vonalanként 3 járatpár biztosítja a járásközpontok elérését és a hazajutást az érintett települések lakói számára, akiknek a közösségi közlekedés közvetlen járataival eddig nem volt erre lehetősége.

A járatok az előre meghirdetett menetrendi időpontokban abban az esetben indulnak el, amennyiben a kiindulási állomási indulásukat megelőző 60. percig utazási igény érkezik a MÁV-csoporthoz a MÁVDIREKT +36 (1) 349-4949-os vagy +36 (20/30/70) 499-4999-es telefonszámán, illetve a mavcsoport.hu/telebusz oldalon.

Az utasok a weboldal mellett a megállóhelyeken elhelyezett hirdetményekről is tájékozódhatnak a szolgáltatás részleteiről. A menetrendi keresőprogram (EMMA) piktogrammal jelöli a csak igénybejelentés esetén közlekedő járatokat.

A MÁV-csoport célja a személyszállítási szolgáltatások biztonságos, hatékony és fenntartható működtetése, figyelembe véve a technológiai fejlődést és a környezetvédelmi, fenntarthatósági szempontokat is. A vállalatcsoport reméli, hogy az eljutási lehetőségek biztosítása nagymértékben javítja az érintett térségekben a mobilitást és a közszolgáltatások elérését.

 

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Vissza az oldal tetejére Vissza az oldal tetejére