Ma elindult az új MÁV+ applikáció és a menetközbeni takarítás minden InterCity-járaton

2025. április 1. kedd, 13.12 / Utolsó módosítás: 2025. április 1. kedd, 16.33
10 vállalás, hogy az utazás ne csak olcsóbb legyen, de jobb is

Budapest, 2025. áprils 1. - Az év elején, Lázár János építési és közlekedési miniszter által meghirdetett 10 vállalás teljesítése ma fontos állomásához érkezett: elindult az új MÁV+ applikáció és ezentúl utazó takarítók teljesítenek szolgálatot az ország minden InterCity-járatán és az út egészében.

Tiszta IC-k indulástól érkezésig

Az IC-k az ország legtöbbek által használt járatai, évente több, mint 1 millió ember utazik ezeken – összességében évi mintegy 91 ezer darab – magasabb szolgáltatási színvonalat biztosító vonatokon, így az utazási élményt alapvetően határozza meg, hogy milyen tapasztalatokat szereznek  rajtuk a rendszeresen ingázók vagy az eseti utazók.

Az utazó takarítók által biztosított szolgáltatás tesztelése az elmúlt hetekben zajlott, mától pedig élesben, országos „lefedettséggel” is elindult a rendszer.

A nap első, indulástól érkezésig tisztán tartott IC-je az EC 346-os Dacia EuroCity vonat volt, amely 2:00 órakor indult Lőkösházáról, és Budapest Keleti pályaudvarán át Bécsbe tartott.

A takarítási tevékenység az új rendszer indulásának a napján mintegy 160 fős takarító személyzettel, összesítve több mint 800 órában és közel 64 ezer kilométeren zajlik az ország minden IC-vonatán.

Az InterCity vonatok folyamatos takarítása az idei esztendőben 1,9 milliárd forintos befektetést jelent az utazás kényelmébe.

Érdekességek:

Utazó takarítóinkat profi menetfelszereléssel láttuk el, amelyben minden van, ami a menetközbeni takarításhoz szükséges lehet.

Így naponta 40-50 liternyi fertőtlenítő és ugyanennyi illatosító folyadékot, 330 csomag egyszer használatos fertőtlenítő törlőkendőt, mintegy 2500 darab egyszer használatos gumikesztyűpárt használnak majd fel a munkájukhoz, nem beszélve a több száz hulladékgyűjtő zsákról, az akár 2000 darab WC-papírtekercsről vagy a 200 ezer darab papír kéztörlőről, amelyekkel a folyamatosan tisztán tartott fedélzeti mosdókat töltik fel.

MÁV+ applikáció

Szintén ma indult a MÁV-csoport új telefonos alkalmazása, a MÁV+. Az új applikáció egy darabig a régi alkalmazással párhuzamosan lesz elérhető, hiszen nem teljes funkcionalitással, hanem a legtöbbek által és leggyakrabban használt, legnépszerűbb szolgáltatásokkal startol.

A MÁV+ appba – egyebek mellett – belekerültek a modernebb azonosítási és felhasználókezelési megoldások, amelyeknek köszönhetően nem kell napi szinten bejelentkezni, ha már egyszer beléptünk, illetve az új mobilalkalmazást a weboldalas értékesítési felületen (jegy.mav.hu), továbbá a régi mobilalkalmazáshoz igényelt jelenlegi felhasználónévvel és jelszóval is lehet használni.

Az új MÁV+ app a vármegye- és országbérlet, illetve Magyarország24 és Vármegye24 napijegyvásárlással és bérletbemutatással indul, ám a következő egy évben hónapról-hónapra érkeznek majd a további díjtermékeket (pl. menetjegyeket, kedvezményeket) és az újabb funkciókat tartalmazó frissítések – köztük a nyári szezonra az egyik legfontosabb: a késési biztosítás.

Az új alkalmazás bevezetését egy ún. bétateszt előzte meg, amelybe aktív felhasználók kaptak meghívást a rendelkezésre álló 1500 hely erejéig. Mint emlékezetes, a részvételre jelentkező, aktív felhasználók között akkora volt az érdeklődés, hogy a tesztelői helyek mindössze két óra alatt elfogytak.

Itt tölthető le az app: mavapp.hu/letoltes

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Vissza az oldal tetejére Vissza az oldal tetejére