Folyamatos kihívások előtt áll a MÁV. Magyarország nagy múltú és stratégiai jelentőségű vállalatcsoportjaként célunk, hogy mindenkor hitelesen és átláthatóan működve dolgozzunk. Ezzel is növelni szeretnénk a szolgáltatások igénybevevői és a széles nyilvánosság által belénk vetett bizalmat, egyben pedig a MÁV-csoport társadalmi elismertségét.
Ennek jegyében született meg a MÁV új Etikai Kódexe, amely magatartási szabályok és viselkedési normák gyűjteménye, amely elvárásokat és útmutatást egyaránt tartalmaz. Fontos, hogy az olyan célok és értékek, mint a piac- és ügyfél-orientáltság, a kreativitás, a rugalmasság, a hatékonyság, a teljesítményelv, a felelősség és a megbízhatóság, az együttműködés és a nyílt kommunikáció a szervezeti kultúrába épülve a legfőbb normákat jelentsék. A vállalati kultúra fejlesztésén túl kiemelt cél, hogy az Etikai Kódex iránymutatást adjon a munkavégzés során követendő elvekhez. Közös érdek, hogy ezek összhangban álljanak a MÁV-csoportba tartozó társaságok alapvető értékeivel, amelyek a biztonság, a megbízhatóság, a jövő tudatos alakítása, a teljesítmény- és szolgáltatásfejlesztés, valamint az ügyfélorientált hozzáállás. Ezek az értékek a közfeladat maradéktalan ellátása érdekében a MÁV-csoportba tartozó társaságok valamennyi munkatársa tevékenységét meghatározzák és mindenki számára viszonyítási pontként szolgálnak.
Az új Etikai Kódexszel tehát az a célunk, hogy munkatársainknak és külső partnereinknek is segítsünk eligazodni abban, hogy egy-egy adott helyzetben mi a helyes, követendő magatartás.