Egy a logó, három a márkanév

2024. október 29. kedd, 15.42 / Utolsó módosítás: 2024. november 30. szombat, 14.40
MÁV-csoport logók: MÁV, VOLÁN, HÉV

Budapest, 2024. október 29. - Megújítunk és megőrzünk, fogalmaz Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója azzal kapcsolatban, hogy jövőre az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV-csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó, jól ismert márkanevek és logók. Az új arculati elemek ugyanakkor takarékossági okokból csak fokozatosan, a régi arculati elemek cseréjének szokásos ütemében kerülnek fel a MÁV-csoport különböző felületeire.

A közlekedési vállalat már korábban bejelentette, hogy a MÁV-csoport három nagy személyszállító cége – a vonatokat közlekedtető MÁV-START, az autóbuszos szolgáltatást végző Volánbusz, illetve a helyi érdekű vasútat üzemeltető MÁV-HÉV – 2025. január elsejétől egy, közös céggé olvad össze, amelynek a neve MÁV Személyszállítási Zrt. lesz.

„Akkor sokan tették fel a kérdést: ez azt is jelenti-e, hogy a mindennapokból eltűnnek bizonyos jól megszokott, közkedvelt márkanevek?” – idézi posztjában a vasúttársaság vezetője, aki hozzáteszi: „Az integráció során kezdettől arra törekedtünk, hogy megőrizzük mindhárom nagymúltú márkanevünket. És meg is őrizzük, igaz, a hétköznapi szóhasználathoz jobban illeszkedő, egyszerűbb formában: MÁV-ként, VOLÁN-ként és HÉV-ként, hiszen amúgy is mindenki így emlegeti őket.”

A csoportszintű összetartozást az – immár közös logóvá tett – szárnyaskerék szimbolizálja majd a képen látható módon.

A régi-új logókkal hamarosan a hirdetményekben, sőt a járműveken is lehet majd találkozni, de csak fokozatosan, lépésről lépésre. Költséghatékonysági okokból az új logók használata csak azokon a felületeken kezdődik el, amelyek legyártása még nem történt meg, vagy ahol a mindennapi használat során keletkező elkoszolódás és kopás miatt a matricák cseréje amúgy is szükségessé vált. A részleges arculatváltás forrást tehát sehonnan nem von el, korábban nem tervezett költséggel nem jár.

„A MÁV-csoportnak meg kell újulnia, de ezek a márkanevek a közös örökségünk részei. Az emberek többsége minden nehézségünk ellenére is szereti őket és ragaszkodik hozzájuk. Ezzel a felelősséggel bánunk velük és vigyázunk rájuk a jövőben is.”- zárja üzenetét Hegyi Zsolt.

A nyilatkozat ide kattintva tekinthető meg Hegyi Zsolt Facebook oldalán.