Az új alkalmazás az év során fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitást, a tesztelés során és az áprilisi – immár nagyközönségi – premiert követően először a leggyakrabban igénybe vett funkciókat kínálja a felhasználóknak, igaz, a korábbinál egyszerűbben, gyorsabban és korszerűbb felhasználói környezetben. (A teljes funkcionalitás eléréséig a régi MÁV mobilalkamazás is elérhető marad.)
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-csoport januárban 10 vállalást tett közzé. Ezek közös célja az, hogy már a 10 éves vasútfejlesztési stratégia végrehajtása előtt vonzóbb választássá tegyük a közösségi közlekedést. A vállalások egyike az, hogy a több mint hatéves MÁV mobilalkalmazást fokozatosan új applikáció váltja fel, amely a MÁV+ nevet kapta.
Az új app a leggyakrabban használt funkciókkal indul, amely a – néhány hetente érkező frissítések során – az év végéig éri majd el a teljes funkcionalitást, amikor immár az utazás megtervezésétől a jegyek megvásárlásán és bemutatásán át az ügyfélszolgálati, tájékoztatási csatornákig minden funkciót hozzáférhetővé tesz a felhasználók számára. (A teljes funkcionalitás eléréséig a régi MÁV app is elérhető marad, így utasainknak addig sem kell lemondaniuk a megszokott funkciókról, amíg azok nem kerülnek be az új applikációba.)
Korszerű felhasználói felülettel indítjuk útjára az új mobilalkalmazásunkat, amelyet a weboldalas értékesítési felületen (jegy.mav.hu), továbbá a régi mobilalkalmazáshoz igényelt jelenlegi felhasználónévvel és jelszóval is lehet használni, így például a jegy.mav.hu oldalon megvásárolt díjtermékek az új MÁV+ appban is bemutathatók, de hamarosan gyors és kényelmes Facebook-, Apple-, illetve Google-fiókos bejelentkezésre is lehetősége lesz a felhasználóknak. (A tesztelőknek ezért azt javasoljuk, hogy a meglévő MÁV-alkalmazás fiókjukkal lépjenek be az új alkalmazásba.)
Többek között gyors, közvetlen vármegye- és országbérlet, illetve Magyarország24 és Vármegye24 napijegyvásárlással és bérletbemutatással indul a MÁV+. Egyszerűbb a helyjegyvásárlási folyamat is, mint a jelenlegiben, és nem kell bérletigazolványt sem használni, beállítani.
Az útvonaltervezéseket összevonjuk, azaz már nemcsak busszal vagy csak vonattal tervezhetjük meg az eljutásunkat, hanem ezek kombinációjával is. A közeljövőben ezen a téren fejlődik majd leggyorsabban új applikáció.
A fizetési lehetőségeket a legtöbbek által használt digitális tárcákkal bővítjük: a SimplePay-en keresztül a qvik, ApplePay és GooglePay fizetési módokat is elérhetővé tesszük.
A MÁV+ applikációt hétről-hétre és hónapról-hónapra újabb funkciókkal bővítjük a következő egy évben.
Tavasszal az említett funkciók tökéletesítése a célunk, ezért ebben építünk az utasaink, a felhasználók visszajelzéseire is.
Nyárig még érkeznek például a klímás járatokkal való útvonaltervezést segítő funkciók, továbbá a 10 vállalás egyik legfontosabbja, a késésbiztosítás. Ennek kapcsán a visszatérítés leggyorsabb és legkényelmesebb módja az új mobilalkamazásunk lesz; már csak ezért is megéri majd használni a MÁV+ appot, de kárpótlás természetesen mindenkinek jár, aki 20 percnél nagyobb késést szenvedett el valamelyik járatunkon, függetlenül attól, hogy online, pénztárban vagy automatában vette a jegyét.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság