A MÁV Szolgáltató Központ öt alappillére:
A Gazdasági üzletág fő feladata a MÁV Csoport szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságaiban számviteli rendszereinek kialakítása és működtetése, valamint a Társaság pénzügyi, számviteli és kontrolling tevékenységének biztosítása.
A Humán üzletág fő feladata a MÁV Csoport szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságaiban a humán adminisztrációs szolgáltatás, valamint a munkabiztonsági és egészségvédelmi szolgáltatások biztosítása.
A Beszerzés és Logisztika üzletág fő feladata a központosított szolgáltatások biztosítása a szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságok tevékenységének ellátásához. A központosított szolgáltatások a beszerzés-készletezés, logisztikai szolgáltatás, közbeszerzések lebonyolítása, eszközgazdálkodás, leltárazás lebonyolítása, vasúti technológiához kapcsolódó energiagazdálkodás, környezetvédelmi rendszerek kialakítása és működtetése.
Az IT üzletág fő feladata a szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságok üzleti és funkcionális folyamataihoz szükséges informatikai rendszerek működtetése, felügyelete, az új rendszerek kialakításának felügyelete, irányítása és koordinálása, valamint az alkalmazott informatikai rendszerek integrációjának megteremtése.
A Menedzsment-támogatás és Ügyvitel üzleti tulajdonosként ellátja a MÁV-csoport Ügyviteli és Iktatási rendszerének támogatását, a szolgáltatási szerződéssel rendelkező MÁV-csoport társaságok, valamint a Rail Cargo Hungaria részére Ügykezelési és dokumentációs szolgáltatást, valamint Irattári és levéltári szolgáltatást nyújt, melynek keretében üzemelteti a Dokumentációs Központ és Könyvtárat és a Levéltárat. A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. saját tevékenységével összefüggő ügyviteli és menedzsment támogatási feladatok is hatáskörébe tartoznak.