A felújítással egy időben – a MÁV saját forrásából – elkezdjük Hortobágy és Ohat-Pusztakócs között a pálya karbantartását a sebességkorlátozások megszűntetése érdekében, hogy megbízhatóbbá, pontosabbá váljon a vonatközlekedés. A felújítások ideje alatt pótlóbuszokkal biztosítjuk az utazást. A munkálatoknak köszönhetően 2026-tól akár 15 perccel is csökkenhet a menetidő a Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred szakaszon. A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség várhatóan 90 százalék fölé fog javulni a felújítások után, azaz jövőre már 10 vonatból 9 pontosan közlekedhet.
A munkálatok és az átszállások miatt az utasaink és a lakosság türelmét kérjük!
Pótlóbuszok közlekednek eltérő szakaszokon
A Füzesabony–Tiszafüred–Debrecen vonalon március 17-től április 30-ig pályafelújítást végeznek, emiatt Debrecen és Egyek között valamennyi vonat helyett pótlóbusz közlekedik. A Debrecen–Tiszafüred közötti járatok helyett a teljes útvonalon, Tiszafüredig közlekedik pótlóbusz.
- A közút kialakítása miatt a pótlóbuszok Kónyát nem érintik, helyette Hortobágy és Kónya major között ráhordó autóbusz közlekedik.
A módosított menetrend és a tájékozódást segítő térkép itt érhető el. A felújítás következő ütemében, májustól újabb változásokra kell számítani.
A Látókép–Nyírábrány közötti személyvonatok helyett a teljes útvonalon már március 10-től kell pótlóbusszal utazni.
Több szakaszon indul felújítás, karbantartás
Március közepétől zajlik majd az Építési és Közlekedési Minisztérium irányításával a Nagymacs és Balmazújváros közötti pálya, valamint Balmazújváros állomás vágányhálózatának felújítása. Március 17-től pedig megkezdik a Tócóvölgy és Nagymacs vonalszakaszon a felsővezetéki rendszer kiépítését, amelyet napközben 7 és 19 óra között végeznek. Április közepétől május közepéig Tócóvölgy állomás felsővezeték-hálózatán is dolgoznak hétköznap éjszakánként.
A nyíltvonali szakaszok átépítése több ütemben várhatóan a decemberi menetrendváltásig folytatódik. A balmazújvárosi vasútállomáson június közepétől részleges korlátozással, Füzesabony felé, illetve felől közlekedhetnek majd a vonatok.
A felújításhoz kapcsolódóan a MÁV saját forrásból karbantartási munkálatokat végez Hortobágy és Ohat-Pusztakócs állomás között március 17-től június közepéig. Ezen belül április 30-ig a teljes szakaszon folyamatosan, egész nap szünetel a vonatforgalom, pótlóbuszok szállítják az utasokat. A karbantartás során mintegy 170 ún. hosszúsínt cserélünk, betolaljakat javítunk, nagygépes vágányszabályozást végzünk. Május 1-jétől újabb fázissal folytatódik a pályakarbantartás ugyanezen vonalon.
A munkálatokat követően jelentősen csökken a sebességkorlátozások száma és mértéke, ezáltal megbízhatóbb lesz a vonatközlekedés a térségben. A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség ősztől várhatóan 85, jövőre pedig már 90 százalék fölé javulhat a felújítások után, azaz 2026-tól 10 vonatból 9 pontosan közlekedhet.
A munkák eredményeképpen a 2025/2026-os menetrendi időszaktól új menetrend életbe lépése várható, amely alapján a menetidő akár több mint 15 perccel is csökkenhet Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred között.
A további ütemekről a megszokott csatornáinkon tájékoztatni fogjuk az utasainkat.
Zajhatás
A felújítás és a karbantartás ideje alatt rakodás, depózás, szóródó anyagok szállítása, valamint nagygépekkel végzett munkák miatt zajra lehet számítani Macs és Balmazújváros, valamint Hortobágy és Ohat-Pusztakócs között a vasútvonal által érintett településeken.
A munkálatok okozta kényelmetlenségek miatt a környéken élők és az utasok megértését, türelmét előre is köszönjük.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság – MÁVINFORM