15 dízelmozdony érkezhet a MÁV-START és a MÁV Rail Tours flottájába

2024. június 5. szerda, 11.19 / Utolsó módosítás: 2024. június 5. szerda, 11.21
Henschel TMe - látványterv (készítette: MÁV-START)

Budapest, 2024. június 5. – A kedvezmény- és tarifareform, valamint a vármegye- és országbérletek sikerének köszönhetően jelentősen nőtt a vasúti utazást választók száma. A megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik – rövid távú, átmeneti megoldásként – a tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán is. A tavaly ősz óta az AKIEM-től bérelt Siemens Eurosprinter villamosmozdonyok beszerzéséhez hasonlóan további használt járművel bővülhet a MÁV-START és MÁV Rail Tours flottája. A vasúttársaság a német Henschel által gyártott 15 jó állapotú, megbízható dízelmozdony bérbevételét tervezi egy svéd lízingcégtől.

Az első két vontatójármű június második felében megérkezhet Magyarországra, érkezésük után elvégzik majd a műszaki felkészítésüket. A mozdonyok műszaki átalakítása és sikeres hatósági engedélyeztetési eljárása után várhatóan augusztusban állnak majd forgalomba , elsőként az észak-balatoni vonalon, ahol a nagy utasforgalmú „Kék Hullám” vonatok és az Erzsébet táborok különvonatait továbbíthatják. A további járművek ősztől folyamatosan érkezhetnek, várhatóan év végéig állhatnak forgalomba. A balatoni turisztikai szezon után a Nyugat-magyarországi nagy utasforgalmú vonatokban és a Budapest-Lajosmizse vonalon láthatják utasaink a vonatok élén.

A Henschel TMe sorozatú dízelmozdonyokat korábban a dán állami vasúttársaság használta távolsági InterCity forgalomban, onnan került a Nordic ReFinance cég állományába. A svéd céggel a MÁV-VOLÁN-csoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours köt bérleti szerződést. A MÁV-START a mozdonyokat a MÁV Rail Tours Kft-vel meglévő hatályos együttműködési megállapodás keretében veszi igénybe.

A vontatójárművek rendkívül jó műszaki állapotban vannak. A megbízhatóságuk jóval meghaladja a jelenlegi állományét, mintegy 94%-os a rendelkezésre állási mutatójuk a tulajdonos kimutatása szerint. A korszerűnek mondható turbó feltöltésű dízelmotorjukat a General Motors gyártotta; a károsanyag-kibocsátásuk is kedvezőbb a régi, elavult mozdonyainkhoz képest. A mozdonyvezetők fülkéje ergonomikus és légkondicionált, valamint a mozdonyvezetők munkáját segítő visszapillantó kamerarendszerrel van felszerelve.

Az első két mozdony június második felében érkezik Magyaraországra, megkapják az új arculatnak megfelelő külső fóliázást, továbbá ellátják – a biztonságos közlekedéshez szükséges – vonatbefolyásoló berendezéssel (EVM).

A MÁV-START számára további 13 mozdony áll rendelkezésre bérlés céljából, melyek az első két mozdony engedélyeztetését, forgalomba helyezését követően, szeptembertől érkezhetnek, és várhatóan év végéig állhatnak forgalomba. A balatoni szezont követően, ősztől a Nyugat-Magyarországi nagy utasforgalmú vonatokban és a Budapest-Lajosmizse vonalon láthatják az utasaink a vonatok élén.

A vasúttársaság célja továbbra is az, hogy minél előbb, minél kedvezőbb feltételekkel újabb mozdonyokat állítson szolgálatba, emellett új járművek beszerzéséről sem mond le.

 

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság