15 dízelmozdony érkezhet a MÁV-START és a MÁV Rail Tours flottájába

2024. június 5. szerda, 11.19 / Utolsó módosítás: 2024. június 5. szerda, 11.21
Henschel TMe - látványterv (készítette: MÁV-START)

Budapest, 2024. június 5. – A kedvezmény- és tarifareform, valamint a vármegye- és országbérletek sikerének köszönhetően jelentősen nőtt a vasúti utazást választók száma. A megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik – rövid távú, átmeneti megoldásként – a tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán is. A tavaly ősz óta az AKIEM-től bérelt Siemens Eurosprinter villamosmozdonyok beszerzéséhez hasonlóan további használt járművel bővülhet a MÁV-START és MÁV Rail Tours flottája. A vasúttársaság a német Henschel által gyártott 15 jó állapotú, megbízható dízelmozdony bérbevételét tervezi egy svéd lízingcégtől.

Az első két vontatójármű június második felében megérkezhet Magyarországra, érkezésük után elvégzik majd a műszaki felkészítésüket. A mozdonyok műszaki átalakítása és sikeres hatósági engedélyeztetési eljárása után várhatóan augusztusban állnak majd forgalomba , elsőként az észak-balatoni vonalon, ahol a nagy utasforgalmú „Kék Hullám” vonatok és az Erzsébet táborok különvonatait továbbíthatják. A további járművek ősztől folyamatosan érkezhetnek, várhatóan év végéig állhatnak forgalomba. A balatoni turisztikai szezon után a Nyugat-magyarországi nagy utasforgalmú vonatokban és a Budapest-Lajosmizse vonalon láthatják utasaink a vonatok élén.

A Henschel TMe sorozatú dízelmozdonyokat korábban a dán állami vasúttársaság használta távolsági InterCity forgalomban, onnan került a Nordic ReFinance cég állományába. A svéd céggel a MÁV-VOLÁN-csoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours köt bérleti szerződést. A MÁV-START a mozdonyokat a MÁV Rail Tours Kft-vel meglévő hatályos együttműködési megállapodás keretében veszi igénybe.

A vontatójárművek rendkívül jó műszaki állapotban vannak. A megbízhatóságuk jóval meghaladja a jelenlegi állományét, mintegy 94%-os a rendelkezésre állási mutatójuk a tulajdonos kimutatása szerint. A korszerűnek mondható turbó feltöltésű dízelmotorjukat a General Motors gyártotta; a károsanyag-kibocsátásuk is kedvezőbb a régi, elavult mozdonyainkhoz képest. A mozdonyvezetők fülkéje ergonomikus és légkondicionált, valamint a mozdonyvezetők munkáját segítő visszapillantó kamerarendszerrel van felszerelve.

Az első két mozdony június második felében érkezik Magyaraországra, megkapják az új arculatnak megfelelő külső fóliázást, továbbá ellátják – a biztonságos közlekedéshez szükséges – vonatbefolyásoló berendezéssel (EVM).

A MÁV-START számára további 13 mozdony áll rendelkezésre bérlés céljából, melyek az első két mozdony engedélyeztetését, forgalomba helyezését követően, szeptembertől érkezhetnek, és várhatóan év végéig állhatnak forgalomba. A balatoni szezont követően, ősztől a Nyugat-Magyarországi nagy utasforgalmú vonatokban és a Budapest-Lajosmizse vonalon láthatják az utasaink a vonatok élén.

A vasúttársaság célja továbbra is az, hogy minél előbb, minél kedvezőbb feltételekkel újabb mozdonyokat állítson szolgálatba, emellett új járművek beszerzéséről sem mond le.

 

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Vissza az oldal tetejére Vissza az oldal tetejére