A délután Budapesten és térségében átvonult vihar számos vasútvonalon okozott jelentős késéseket és fennakadásokat, a vasútvonalak többségén már sikerült elhárítani az okozott károkat, így – a szobi és a hatvani vonal kivételével – mindenhol helyreállhat a menetrend szerinti közlekedés az éjszaka.
A fővárosban és 50 kilométeres körzetében olyan mennyiségű csapadék hullott, amit a vasúti vízelvezető-rendszerek nem tudtak azonnal elvezetni, helyenként a vasúti pálya is víz alá került. Bicskénél a sínek fölé ért a víz, a levonulásáig állt a forgalom, nem működött a biztosítóberendezés, Tatabánya és Szárliget között pedig leszakadt a felsővezeték, ezért a győri fővonalon 60-90 percet késtek a vonatok.
A viharos erejű szél fákat döntött a vasúti pályákra, illetve felsővezetékeket szakított le például Pestszentlőrincnél, Vácnál, Kőbányánál is. A ceglédi, debreceni, szegedi, lajosmizsei, az újszászi, békéscsabai vonalakon 30-60 perccel, esetenként másfél órával nőtt a délutáni vonatok menetideje. A Budapest-Hatvan-Miskolc, a Hatvan-Szolnok vonalakon a biztosítóberendezés lett zárlatos az esőzés miatt, ez utóbbin estére helyreállt a menetrend.
A MÁV hibaelhárító készenléti egységei a viharkárok elhárítását haladéktalanul megkezdték. Ennek köszönhetően a Budapest–Vác-Szob és a Budapest–Hatvan–Miskolc vonalak kivételével késő délutánig, estig mindenhol sikerült helyreállítani a felsővezetéket, biztosítóberendezéseket. A ceglédi, szegedi, debreceni, győri és pécsi fővonalakon a vonatok többsége már menetrend szerint közlekedik, kisebb, 10-20 perces késések éjszaka még előfordulhatnak.
A Budapest–Vác–Szob vonal Vác és Verőce közötti szakaszán még dolgoznak a felsővezeték javításán a szakemberek. Az egyik vágány felett várhatóan vasárnap éjszaka tudják helyreállítani a leszakadt vezetéket, míg a másik vágányon hajnalig, reggelig tarthat a munkálat. A forgalom megindításáig, éjszakáig pótlóbuszok szállítják az utasokat Vác és Verőce között. Az átszállások miatt 10-20 perccel hosszabb menetidő előfordulhat a szobi vonalon. Hajnalban, reggel kisebb késések előfordulhatnak.
A hatvani vonalon, Rákosliget és Pécel között a biztosítóberendezés kábele zárlatos lett, a szakemberek még keresik a helyét, a kábelek javítása hétfőn reggel kezdődhet meg és várhatóan délig tart. Emiatt esetenként 10-20 perces késésekre lehet számítani a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon. A gödöllői elővárosi vonatok nem közlekednek a helyreállítás végéig, a távolsági járatokkal tudnak eljutni az utasok a cél állomásukra.
Vidéken nem okozott nagyobb fennakadásokat a vihar. Berettyóújfalunál egy fa dőlt a sínekre, emiatt 20-30 perccel nőtt néhány esti járat menetideje a Püspökladány-Biharkeresztes vonalon. A pécsi vonalon Nagylóknál hibásodott meg a biztosítóberendezés délután, 20-40 percet késett néhány járat, de estére helyreállt a menetrend.
A vasúttársaság a MÁVINFORM Facebook oldalán, a honlapján és a MÁV applikációban folyamatosan tájékoztatást adott az aktuális közlekedési helyzetről. A közösségi oldalon összességében mintegy 140 ezren követték a vihar okozta fennakadásokról szóló híreket.
MÁVINFORM