Kivitelezés kezdete: 2011. június
Projekt összköltsége: 158 milliárd Ft.
Projekt várható befejezése: 2015. december
Az I/1. ütem az alábbi elemeket tartalmazza:
Ø Szajol – Kisújszállás vonalszakasz pályaépítés;
Ø Kisújszállás – Püspökladány pálya kivitelezés;
Ø Szajol – Püspökladány vonalszakasz biztosítóberendésének kivitelezése.
Szajol (kiz.) – Kisújszállás (bez.) vonalszakasz pályaépítés
A rehabilitáció eredményeképpen Szajol és Kisújszállás között 160 km/h sebességre lesz alkalmas a vasúti infrastruktúra, az engedélyezett tengelyterhelés 225 kN-ra fog nőni. A műtárgyak felújítása, illetve a felsővezeték rendszer átépítése is része a projektnek.
Az állomásokon sk+55 cm magas, külön szintben megközelíthető peronok fognak épülni, az akadálymentesítés rámpák és peronliftek létesítésével fog megtörténni. Továbbá az állomások megközelítését megkönnyítő P+R parkolók kialakítása is a projekt részét képezi.
Barta és Pusztaszakállas megállóhelyek megszüntetésre kerülnek.
Jelenleg a kivitelezési munkák előkészítése zajlik, 2012-ben a nyíltvonali vonalszakaszok átépítése fog megtörténni.
Kivitelezés várható befejezése: 2015. október 3.
Kisújszállás (kiz.) – Püspökladány (bez.) pálya kivitelezés
A rehabilitáció eredményeképpen Kisújszállás és Püspökladány között 160 km/h sebességre lesz alkalmas a vasúti infrastruktúra, az engedélyezett tengelyterhelés 225 kN-ra fog nőni. A műtárgyak felújítása, illetve a felsővezeték rendszer átépítése is része a projektnek.
Az állomásokon sk+55 cm magas, külön szintben megközelíthető peronok fognak épülni, az akadálymentesítés rámpák és peronliftek kiépítésével fog megtörténni. Továbbá az állomások megközelítését megkönnyítő P+R parkolók kialakítása is a projekt részét képezi.
Jelenleg a kivitelezési munkák előkészítése zajlik, 2012-ben a nyíltvonali vonalszakaszok átépítése fog megtörténni.
Kivitelezés várható befejezése: 2015. október 3.
Szajol (kiz.) – Püspökladány (bez.) vonalszakasz biztosítóberendezésének kivitelezése
Új, egy központból irányítható biztosítóberendezési rendszer kerül kiépítésre a vonalon, a központ Püspökladány állomáson kerül kialakításra.
Ezzel egy időben megújul a vizuális és a hangos utastájékoztatási rendszer is.
Jelenleg a kivitelezési munkák előkészítése zajlik, a helyszíni munkák várhatóan 2012 elején kezdődnek meg.
Kivitelezés várható befejezése: 2015. december 31.
Szajol – Püspökladány vonalszakasz rehabilitációja az Európai Unió támogatásával, a KözOP keretein belül fog megvalósulni. /85% Kohéziós Alap, 15% Operatív Programon belüli hazai társfinanszírozás/
A fejlesztés beruházója a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.