Mobiljegy

Vásárolja meg menetjegyét vagy bérletét mobilon!

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NM Zrt.) Közlekedési Mobiljegy applikációjában és társalkalmazásaiban megtalálja:

  • azon települések helyi díjtermékeinek többségét, ahol a MÁV Személyszállítási Zrt. az autóbuszos szolgáltató;
  • a teljes és kedvezményes árú országbérleteket,
  • a teljes és kedvezményes árú vármegyebérleteket

Az ország- és vármegyebérletek, valamint a helyi bérletek a rajtuk feltüntetett érvényességi időn belül korlátlan számú utazásra felhasználhatók.

A társaság által üzemeltetett helyi járatokra megvásárolt menetjegyek egy utazásra, az érvényesítéstől a leszállásig érvényesek. A helyi menetjegyek a vásárlástól számított 30 napon belül használhatók fel utazásra.

Figyelem! A jegyek és bérletek megvásárlásához és felhasználásához mobil-adatkapcsolat szükséges! 

Töltse le az applikációt!
Kattintás után átirányítjuk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalára, ahonnan letöltheti az Ön mobilkészülékéhez megfelelő alkalmazást.

Gyakran Ismételt Kérdések

Mit jelent az, hogy "Közlekedési Mobiljegy alkalmazás"?

A Közlekedési Mobiljegy alkalmazás applikáció, amely a MÁV Személyszállítási Zrt. által üzemeltetett helyközi, valamint helyi járatokon használható jegyek és bérletek mobilapplikációval történő megvásárlását teszi lehetővé.

Honnan tölthetem le az applikációt?

Az alkalmazások a mobiljegy.nmzrt.hu linkről tölthetők le.

Más applikációban is válthatok jegyet/bérletet?

Igen, a MÁV Személyszállítási Zrt. MÁV appjában, és MÁV+ alkalmazásában, valamint az NM Zrt. viszonteladó partnereinél, jelenleg a Simple by OTP, a Voxpay, a BudapestGO, a K&H+, a YETTEL Wallet, a Telekom Mobilvásárlás, a CityApp Kecskemét, a CityApp Tata és a SzolnokApp alkalmazásokban is megválható a jegy vagy bérlet.

A mobiljegy azt jelenti, hogy megszűnik a papírjegy?

A Közlekedési Mobiljegy alkalmazáson belüli vásárlási lehetőség nem váltja fel a papíralapú jegyeket, hanem amellett egy további értékesítési csatornát kínál, mely elősegíti az elővételi vásárlást. A jegyek és bérletek változatlanul elérhetőek a MÁV Személyszállítási Zrt. pénztáraiban, honlapján, automatáiból, a MÁV applikáción és a MÁV+ alkalmazáson keresztül, valamint megbízott viszonteladói pontjain.

Milyen jegyet/bérletet válthatok az applikációkban?

Az applikációkban elérhető díjtermékek:

  • teljes és kedvezményes árú országbérletek
  • teljes és kedvezményes árú vármegyebérletek
  • helyi menetjegyek
  • helyi bérletek
Bérlet vásárlásakor milyen adatokat kell megadnom az NM applikációkban?

Bérlettípusonként vásárlásnál az alábbi érvényes, személy azonosításra alkalmas fényképes igazolvány számát kell megadni:

  • a helyi teljes árú bérletek esetében érvényes, személyazonosság igazolására alkalmas okmány száma (pl.: személyigazolvány, vezetői engedély, útlevél),
  • a helyi tanuló bérleteknél:
  • érvényes diákigazolvány vagy
  • diákigazolványt helyettesítő igazolás vagy
  • Tanuló bérletigazolvány (6 éven felüli óvodás esetén) vagy
  • életkort igazoló, személyazonosság igazolására alkalmas fényképes okmány (6 éven felüli óvodás esetén),
  • a helyi nyugdíjas bérlet – változatlanul – ’Nyugdíjas bérletigazolvánnyal’ érvényes.

Az ország- és vármegyebérlet esetében az érvényes, fényképes személyazonosító okmány (pl. személyi igazolvány, vezetői engedély) számát kell megadni.

A CityApp Kecskemét alkalmazás által az igazolványszámok beviteli mezőjének formai (számjegy és betű karakter) ellenőrzése megtörténik. 

A vásárlás véglegesítése előtt kérjük, ellenőrizze, hogy a megfelelő közlekedési társaság termékét választotta-e ki. A díjtermékek bal felső sarkában minden esetben megjelenik a szolgáltatótársaság logója.

Hogyan történik a helyi jegy vásárlása az NM applikációkban?

Az applikációk letöltése és a regisztráció (valamint egyenlegfeltöltés, ha szükséges) után – helyi jegy vásárlása esetén – a lehetséges települések közül kiválasztjuk azt, ahová jegyet szeretnénk vásárolni. A helyi menetjegyek elővételben bármikor megvásárolhatók. A vásárlástól számított 30 napon belül kell érvényesíteni és felhasználni a helyi járaton való utazáshoz. A fel nem használt menetjegy 30 napon túl érvénytelenné válik, elhasználódik.

Hogyan történik a helyi bérlet vásárlása az NM applikációkban?

Az applikációk letöltése és a regisztráció (valamint egyenlegfeltöltés, ha szükséges) után – helyi bérlet vásárlása esetén – a lehetséges települések közül kiválasztjuk azt, ahová bérletet szeretnénk vásárolni, kiválasztjuk a bérlet típusát, megadjuk az igazolvány számát, beállítjuk az érvényességi időt, majd megvásároljuk a bérletet az applikációban. A megvásárolt bérlet a vásárlás után 2 percig nem használható. A beállított érvényességi idő alatt a bérlet korlátlan számú utazásra jogosít.

Az ország- és vármegyebérlet vásárolhatok a Mobiljegy alkalmazásokban?

Igen, az alkalmazásokban megvásárolhatók a teljes árú és kedvezményes országbérletek, valamint a teljes és kedvezményes árú vármegyebérletek.

Az országbérlet vásárlása esetén kiválasztjuk a bérlet típusát, beállítjuk az érvényesség kezdő dátumát, megadjuk az igazolvány számát, majd megvásároljuk a bérletet.

Vármegyebérlet vásárlása esetén kiválasztjuk a bérlet típusát és a megfelelő vármegyét ahová bérletet szeretnénk vásárolni, majd megadjuk az érvényesség kezdetét és az igazolvány számát.

A megvásárolt bérlet a vásárlás után 2 percig nem használható. A beállított érvényességi idő alatt a bérlet korlátlan számú utazásra jogosít.

A Magyarország24 és Vármegye24 napijegyek elérhetők az alkalmazásokban?

Nem. A napijegyekkel kapcsolatos információkat (vásárlási lehetőségek, feltételek, elfogadó szolgáltatók stb.) az ujtarifa.hu oldalon találja.

Másnak is vehetek jegyet, bérletet?

Igen, az alkalmazásban az Önnel együtt utazók számára is vásárolhat jegyet, bérletet ugyanazon az eszközön. Fontos azonban, hogy minden egyes jegyet külön-külön kell érvényesíteni, a bérleteket és a jegyeket pedig első ajtós felszálláskor a kihelyezett kód egyesével történő beolvasásával, egyesével kell bemutatni. Ugyanez igaz utazás során történő ellenőrzéskor is.

Ezzel a megoldással csak akkor javasolt élni, ha mindig együtt utaznak és technikai akadálya van annak, hogy utastársai külön váltsák meg jegyüket, bérletüket.

Mindezeket figyelembe véve, azt javasoljuk, hogy mindenki saját fiókkal, saját eszközön vásárolja meg mobiljegyét és/vagy -bérletét.

Mikortól számít érvényesnek a Közlekedési Mobiljegy alkalmazásban vásárolt helyi jegy?

A menetjegyeket az autóbuszon kihelyezett QR-kód beolvasásával az utazás megkezdése előtt érvényesíteni kell. A rendszer a kódbeolvasástól számítja az érvényességet, az érvényességi idő az adott autóbuszon helyi menetjegyeknél 1 óra. A megvásárolt menetjegyek a vásárlástól számítva 30 napon belül használhatók fel.

Utazhatok átszállással, mobilapplikációban megvásárolt menet-, illetve bérletjeggyel?

A mobiljegy alkalmazásokban nincs lehetőség átszállást biztosító menetjegy megváltására. Minden átszállás alkalmával újabb menetjegyet kell vásárolni az applikációkon keresztül, melyeket az utazás megkezdésekor külön érvényesíteni kell. Első ajtós felszálláskor a kihelyezett QR-kód segítségével minden esetben érvényesíteni szükséges a menetjegyet.

Mobil applikációkban megvásárolt bérlettel van lehetőség az átszállásra. A bérletet minden átszállás alkalmával érvényesíteni kell a QR-kód leolvasásával. Felszálláskor az animált ábra bemutatása mellett a személyazonosításra alkalmas igazolványt is fel kell mutatni az autóbuszvezetőnek, így igazolható az utazási jogosultság.

Mi a teendő, ha vissza szeretném váltani az NM alkalmazások valamelyikében vásárolt mobiljegyemet vagy -bérletemet?

Az alkalmazásokban megvásárolt – fel nem használt – menetjegyek a vásárlástól számított 30 napon belül visszaválthatók.

A mobiljegy a tervezett indulási időpont – azaz a QR-kóddal történő érvényesítés (validálás) – előtt, a mobilbérlet pedig az érvényesség kezdete előtt váltható vissza az applikációban (de csak ott!). A visszaváltott jegy vagy bérlet árát a rendszer az egyenlegen vagy – egyes applikációk esetében – az utas bankszámláján írja jóvá.

A YETTEL Wallet alkalmazást használó előfizetéses ügyfelek esetében a visszaváltott díjtermék ára az ügyfél számláján jelenik meg, kártyás ügyfelek esetében a visszaváltott díjtermék ára az ügyfél kártyájának egyenlenlegén lesz jóváírva.

Telekom Mobilvásárlás során az ügyfelek ugyanarra az egyenlegre kapják vissza pénzüket, amiről az eredeti termékvásárlása történt.

A CityApp Kecskemét és a CityApp Tata applikációban történő visszaváltás során a visszaváltott díjtermék ára az alkalmazás belső egyenlegén kerül jóváírásra. A következő vásárláskor a rendszer először a belső egyenlegből vonja le a megvásárolt termék árát, az esetleges különbözet kiegyenlítése pedig a SimplePay online fizetési rendszeren keresztül történik.

SzolnokApp alkalmazásban történő visszaváltás esetén a termék ára a vásárláskor használt bankkártyára kerül visszatérítésre, ennek az átfutása akár 30 nap is lehet.

Hogyan fizethetek a jegyért/bérletért?

A mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a fizetési módok eltérhetnek. További információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez!

Felhívjuk figyelmét arra, hogy az elektronikus fizetési műveletek esetében életbe lépett az ún. erős ügyfél-hitelesítés, amely azzal segíti a felhasználók védelmét, hogy csak a kártya használatára jogosult személynek/kártyabirtokosnak engedi a vásárlási tranzakció hitelesítését. Ez történhet egy SMS-ben kapott kód és a banktól kapott jelszó megadásával, illetve ujjlenyomat-leolvasással vagy arcfelismeréssel is.

Hogyan kezelik az NM alkalmazások a kedvezményeket?

A vásárlási folyamat részeként az utas választja ki a díjterméket, amit meg szeretne vásárolni, így ő dönt arról, milyen típusú kedvezményes helyközi vagy helyi terméket szeretne.

Helyközi utazásra szóló ország- és vármegyebérlet vásárlása esetén 90%-os kedvezményű bérletet lehet vásárolni az arra jogosultaknak.

Helyi bérlet vásárlásakor az adott település díjtermékei közül tudja kiválasztani az utas a kedvezményes terméket.

Bérlet vásárláskor az applikációban meg kell adni a jogosultságot igazoló igazolvány/igazolás számát. A jogosultságot a megfelelő igazolvánnyal/igazolással ellenőrzéskor is bizonyítani kell. A kedvezményes menetjegyek és bérletek csak magánszemélyként regisztrált felhasználók számára jelennek meg az applikációban.

Vásárláskor bizonyos bérleteket nem látok a megvásárolható termékek között az applikációban. Mi ennek az oka?

Kérjük, ellenőrizze, hogy megfelelő felhasználói fiókba lépett-e be! Egyes applikációkban céges regisztráció esetén nem vásárolhat tanuló- és nyugdíjasbérletet, ezért azok meg sem jelennek.

A mobiljegy alkalmazások jelenleg nem alkalmasak bizonyos típusú (pl. egyvonalas helyi) bérletek kezelésére, ezért egyes termékek nem érhetők el a felületeken.

Hogyan igényelhetek áfás számlát?

A mobileszközökön vásárolható díjtermékek több applikációban is elérhetőek, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban az áfás számla igénylésének folyamata eltérhet.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. minden vásárlásról számlát állít ki, ez az applikációban érhető el a tárgyhót követő első naptári napon, az ügyfélregisztráció alatt.

A társszolgáltatók (Simple by OTP, Voxpay, K&H+, YETTEL Wallet, Telekom Mobilvásárlás, BudapestGO, CityApp Kecskemét, CityApp Tata, SzolnokApp) számlázással kapcsolatos információiért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez!

Mi a teendő, ha megváltottam a mobiljegyet vagy -bérletet az NM applikációkban, és lemerül a telefonom?

A mobiltelefon feltöltöttségéről és a mobil-adatkapcsolat biztosításáról az utasnak kell gondoskodnia. Amennyiben ezek valamelyikének hiányában a megvásárolt díjterméket nem tudja ellenőrzésre bemutatni, az eljárás megegyezik a papíralapú díjtermékek esetében érvényes eljárással, melyet az üzletszabályzat részletez.

Mi történik akkor, ha elveszítem a telefonomat? A megvásárolt jegyet vagy bérletet másik telefonról is használhatom?

A megvásárolt díjtermék ahhoz a telefonhoz van rendelve, amelyiken azt vásárolták, ezért készülékcsere, illetve az applikáció újratelepítése (vagy a készülék ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban NM applikációban vásárolt mobiljegyek vagy -bérletek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor – kizárólag azonos applikációk között – meghatározott számú alkalommal lehetséges a menetjegyeket és a bérleteket az új készülékre áthelyezni.

A Simple by OTP alkalmazásban a „Még nem érvényes” jegyek listája tartalmazza a másik eszközhöz kötött díjtermékek listáját. A termékek státuszát színes sáv jelzi, a szürke sáv mutatja, hogy a termék az adott készüléken nem használható.

Külön felhívjuk a K&H+ alkalmazást használó utasaink figyelmét arra, hogy a megvásárolt jegyeket, bérleteket csak a K&H mobilbankon belül használhatják, más K&H mobilbank-felhasználó fiókjába való áthelyezésre nincs mód.

BudapestGO alkalmazás esetében az adott termékre vonatkozóan a címke szekcióban kerül feltüntetésre, hogy az adott termék más készüléken használt-e.

Telekom applikáció használatakor, az új készülékbe a SIM kártya behelyezését követően, a Mobilvásárlás alkalmazásba történő bejelentkezés után, az új készüléken kérhető az "Áthelyezés ide" funkció segítségével. Az áthelyezési lehetőség számát az alkalmazás követi és jelzi a még megmaradt lehetőségek számát.

A CityApp Kecskemét és a CityApp Tata alkalmazás használata során, ha felhasználó másik készüléken jelentkezik be, a díjtermékek halványabban, fátyolosan jelennek meg, ebben az esetben az első készüléken vásárolt termékeket át kell helyezni.

A SzolnokApp alkalmazásban más eszközökön vásárolt termékek érvényességi ideje ugyanúgy megjelenítésre kerül, de a termék csak egy eszközön használható, ilyenkor a "Termék költöztetése" gomb megnyomásával van lehetőség a termékek áthelyezésére.

Amennyiben az applikáción belül már nincs áthelyezési lehetőség, az utas áthelyezési kérelmével a közlekedési szolgáltató ügyfélszolgálatához fordulhat. A szolgáltató indokolt esetben a díjtermék áthelyezésére további lehetőséget biztosíthat, ezzel az alkalmazásban lehet élni.

Amennyiben áthelyezéssel kapcsolatos kérése van, kérjük, írásban jelezze azt az eszrevetel [KUKAC] mavcsoport.hu () e-mail-címen, a díjtermék adatainak megadásával (típus, ár, tranzakció azonosító, vásárlás ideje)!

A rendszer hibája esetén ingyen utazhatnak a közlekedési mobiljegyet vagy -bérletet használó utasok?

Abban az esetben, ha az utas nem tudja megvásárolni a mobilfizetési díjterméket, nem jogosult utazásra. Ilyen esetben más értékesítési csatornán (kihelyezett automatáinkból, pénztárainkban, illetve autóbusz-vezetőinknél) kell megvásárolnia a papíralapú jegyet vagy bérletet.

Amennyiben a díjterméket már megvásárolta az utas, és működő, aktív internetkapcsolattal rendelkező mobilkészülékén a rendszer hibájából nem tudja azt felmutatni, vagy más, rendszerhibából eredő ok miatt annak érvényessége nem ellenőrizhető, akkor meg kell nyitni az applikációban az adott díjtermék információs nézetét, ahol az érvényességre vonatkozó információk láthatók és be kell mutatni a felszálláskor.  Ilyen estekben a felelősség a szolgáltatót terheli, az utazás megszakítására vagy pótdíj fizetésére az utas nem kötelezhető.

Hogyan ellenőrzik, hogy vettem-e mobiljegyet vagy -bérletet?

Az autóbuszra történő felszállás előtt kérjük, válassza ki az NM alkalmazásban a megvásárolt jegyet vagy bérletet. A jegy, vagy bérlet érvényesítését megelőzően győződjön meg arról, hogy a megfelelő járatot választotta utazásához.

Amennyiben úgy látja, hogy az adott busz magas kihasználtsággal közlekedik, érdeklődjön az autóbuszvezetőnél, hogy az adott járaton van-e még szabad ülőhely.

Felszállás során nyomja meg az „Érvényesítés” vagy „Kódbeolvasás felszálláshoz” feliratú gombot, majd az első ajtó vagy az autóbuszvezető fülke közelében elhelyezett QR-kódot tartalmazó matricát a járműre való felszállás előtt minden esetben olvastassa be az applikációban. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenik egy animált szimbólum. Kérjük, hogy az animált ábrát kellő gondossággal kezelje, az érvényességet szolgáló szimbólum képét az autóbusz-vezetőnek történő bemutatásig ne zárja be!

Társaságunk járatai Budapest közigazgatási határán belül mobilalkalmazásban megváltott Budapest-díjtermékekkel is igénybe vehetőek. Felhívjuk figyelmüket, hogy a Budapest vonaljegy, 30 és 90 perces jegyek kizárólag agglomerációs járatainkon biztosítanak érvényes utazási jogosultságot Budapest közigazgatási határán belül.

A Mobiljegy alkalmazásban megváltott BKK-s díjtermékek agglomerációs járatainkon az autóbusz oldalán elhelyezett kékszínű QR-kód matricával, helyközi autóbusz járatainkon a sárga színű QR-kódos matrica beolvasásával érvényesíthetők.

Amennyiben az érvényesítés többszöri próbálkozás ellenére sem sikerül, úgy az autóbusz-vezető a díjterméket szemrevételezéssel ellenőrzi. Ennek érdekében kérjük, hogy az alkalmazásban nyissa meg a mobil díjtermék információs nézetét, ahol megtalálhatók a jegy vagy bérlet érvényességére vonatkozó adatok.

Több menetjegy (esetleg bérlet) esetében (a termékek léptetésével) felszálláskor vagy ellenőrzéskor valamennyi díjterméket be kell mutatni, illetve (a kódbeolvasás funkcióval) érvényesíteni. Ellenőrzéskor az utasnak meg kell mutatni az eredeti, személyazonosításra alkalmas érvényes, fényképes igazolványát és az esetleges kedvezményre jogosító eredeti igazolást/igazolványt. Abban az esetben, ha az adott díjtermék használata arcképes igazolványhoz kötött, akkor azt is be kell tudni mutatni az utazás megkezdésekor.

Hogyan teljesíthető az utólagos bemutatás a mobilapplikációban vásárolt díjtermékek esetében?

Személyes bemutatás esetén, kérjük, vigye magával a készüléket, melyen az adott terméket megvásárolta. A lejárt díjtermékek az applikációban az „Elhasznált/lejárt jegyeim” fül alatt találhatók. A bemutatni kívánt díjtermék kiválasztásával megjelennek a részletes adatok.

Az animált kép megjelenése a telefon képernyőjén azt jelenti, hogy felszállhatok a járműre?

Nem, a megjelenő képen azt is figyelni kell, hogy az adott díjtermék felhasználható-e az adott járművön. Az animáció megjelenése csak azt igazolja, hogy a díjtermék nem hamis és időben érvényes. Azt, hogy az adott megállóban fel lehet-e szállni a felmutatott díjtermékkel, az autóbusz-vezető ellenőrzi. Ekkor történik az esetleges kedvezményre való jogosultság ellenőrzése is.

A mobiljegy vásárlása során kell QR-kódot használnom?

Nem. A QR-kód az applikációkban megvásárolt díjtermékek érvényesítésére szolgál az utazás megkezdése előtt. A QR-kódot tartalmazó matricák az első ajtó mellett (kívülről), és a vezetőfülke környékén találhatók.

Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?

Kifejezetten technikai problémákkal (pl. alkalmazás működésével, regisztrációval, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdésekkel) kapcsolatban, kérjük, az Ön által használt applikációban feltüntetett elérhetőségeken érdeklődjön.

Megváltozott az igazolványszámom, mi a teendő?

Az NM Zrt., a Simple by OTP, a Voxpay, BudapestGO, a K&H+, a YETTEL Wallet, a Telekom Mobilvásárlás, a CityApp Kecskemét, a CityApp Tata és a SzolnokApp alkalmazásokban a díjtermékek az érvényességi idő kezdete előtt visszaválthatók, és – az új igazolványszám megadásával – ismét megvásárolhatók. Bérletek esetében, ha a megadott igazolvány száma érvényességi időn belül változik meg, ezt, kérjük, írásban jelezze az eszrevetel [KUKAC] mavcsoport.hu () e-mail-címen!

Vissza az oldal tetejére Vissza az oldal tetejére