A Cegléd–Szeged vonalon módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok szeptember 11-től november 16-ig, mert Kiskunfélegyháza és Szeged-Rendező között komplex pályakarbantartást végeznek. A vágányzári menetrend néhány kivétellel minden héten hétfőtől csütörtökig érvényes, a hétvégéken a megszokott menetrend szerint közlekednek a vonatok.
Fontos változás, hogy a pótlóbuszok a szegedi nagyállomás helyett Rókusról indulnak és oda is érkeznek!
- A Napfény InterCity-k helyett pótlóbuszok közlekednek Kiskunfélegyháza és Szeged-Rókus között, kivéve október 12-én napközben, október 23-án egész nap és az október 30-i héten.
A vonatok Budapest és Kiskunfélegyháza között a megszokott menetrend szerint közlekednek, ehhez igazodnak a pótlóbuszok. Szeged-Rókusról a buszok 20-40 perccel korábban indulnak, mint a vonatok indulnának Szeged állomásról, ezért a főváros és Szeged között akár 40-60 perccel is hosszabb eljutási idővel kell számolni. - A személyvonatok helyett Kiskunfélegyháza és Szeged-Rókus, Kiskunfélegyháza és Kistelek, vagy Kistelek és Szeged-Rókus között kell pótlóbuszra szállni a vágányzári fázistól függően – október 23. kivételével. A személyvonatok közelekedése részben igazodik a pótlóbuszokhoz, ezért az indulási időpontok egyes napokon akár 30 perccel is eltérhetnek az alapmenetrendtől.
- A pótlóbuszok Szegeden kivétel nélkül Rókus állomástól indulnak és oda is érkeznek. Szegeden belüli utazáshoz a TramTrain járatok állnak rendelkezésére, melyeken a vágányzár ideje alatt elfogadják a vasúti menetjegyeket és bérleteket.
- A vasútvillamosok mellett a Mars tér érintésével több gyorsjáratú kisegítő buszjárat is indul a reggeli és késő esti órákban Szeged-Rókustól, illetve a hajnali órákban Szeged állomástól – biztosítva a csatlakozást a kiskunfélegyházi pótlóbuszokhoz.
A mostani karbantartás során sín- és váltócserékre, nagygépes vágányszabályozásra, ágyazatrostálásra, továbbá vasúti átjáró aszfaltburkolatának felújítására kerül sor. Mindezek garantálják a vasúti pálya kiépítési paramétereinek fenntartását, hogy a vonalon ne kelljen sebességkorlátozást bevezetni, ezzel biztosítva a biztonságos és menetrendszerű vonatközlekedést.
MÁVINFORM