Frissítés: 2021. 05. 05. 14:15
Folyamatosan dolgoztak a vasúttársaság szakemberei az Újfehértó közelében április 20-án, kedden történt baleset helyszínén. A baleset másnapján a kisiklott személyvonat kocsijait egy 150 tonna teherbírású vasúti daruval visszaemelték a sínekre. A vágányoktól 16 méterre a földbe fúródott 80 tonnás villanymozdony mentése a csütörtök délután és este zajlott: a jármű felépítményét elválasztották a forgóvázaitól, a sérült kerekeket egy vasúti teherkocsira téve szállították el, a járműszekrényt pedig a sínekre odakészített forgóvázakra emelték rá, és vasúton vontatták el a mozdonyt a helyszínről. A balesetben érintett valamennyi járművet a nyíregyházi járműkarbantartási bázisra szállították Újfehértóról. 22-én, csütörtökön már az egyik vágány helyreállításán dolgoztak, a sérült részen kicserélték a betonaljakat és a síneket, majd vasúti nagygépekkel vágányszabályozást végeztek. A balesetben kidöntött helyett egy új felsővezeték-tartóoszlopot állítottak fel. A daruval végzett mentési munkálatok miatt félrehúzott felsővezetéket visszaépítették a sínpár fölé. Ezen a vágányon 23-án, pénteken hajnalban indult újra a vonatforgalom.
A másik vágányon – amelyiken a szerelvény kisiklott – a pálya nagyobb mértékben rongálódott, a felsővezeték leszakadt, amelyet 300 méteres szakaszon kellett cserélni, ezt követően került sor három kilométernyi felsővezeték-hálózat beszabályozására. A sérült betonaljak helyére újabbakat építettek be, ezt követően javították ki a rongálódott útátjárót, és elszállították a sérült betonaljakat, majd pedig szabályozták a vágányt is. Eközben biztosítóberendezési kábeleket fektettek és helyreállították a biztosítóberendezést.
Frissítés: 2021. 04. 27. 13:45-kor
Zajlik a sérült betonaljak helyére az újabbak beépítése, azt követően javítják ki a rongálódott útátjárót és elszállítják a sérült betonaljakat, majd pedig szabályozzák a vágányt. Eközben elvégezik a biztosítóberendezési kábelek fektetését, a biztosítóberendezés helyreállítását, pótlását is. A baleset helyszínén elbontott felsővezeték-hálózat helyreállításához még mintegy 300 méter hosszan pótolják a tartósodronyt, ezt követően kerülhet sor három kilométernyi felsővezeték-hálózat beszabályozására.
Frissítés péntek hajnalban:
Egy vágányon újraindult a forgalom Hajdúhadház és Újfehértó között. Már nem kell pótlóbuszokra átszállni, a záhonyi vonalon esetenként 15-30 perccel hosszabb menetidővel kell számolni.
Az ideiglenes közlekedési rend szerint a Nyíregyházáról 6:30-kor Debrecenbe induló személyvonat (6139) nem közlekedik. A Debrecenből 14:03-kor Záhonyba induló személyvonat csak Nyíregyházától közlekedik (6234).
Csütörtök késő délutáni információk:
Folyamatosan dolgoznak a vasúttársaság szakemberei az Újfehértó közelében kedden történt vonatbaleset helyszínén. Szerda estére a kisiklott személyvonat kocsijait egy 150 tonna teherbírású vasúti daruval visszaemelték a sínekre. A vágányoktól 16 méterre a földbe fúródott 80 tonnás villanymozdony mentése a csütörtök délutáni órákban zajlik: a jármű felépítményét elválasztották a forgóvázaitól. A sérült kerekeket egy vasúti teherkocsira téve fogják elszállítani, a járműszekrényt pedig a sínekre odakészített forgóvázakra emelik rá, hogy a helyszínről vasúton tudják elvontatni a mozdonyt. A balesetben érintett valamennyi járművet Újfehértó állomásról néhány nap múlva fogják műszaki kísérettel a nyíregyházi járműkarbantartási bázisra szállítani.
Csütörtökön már az egyik vágány helyreállításán dolgoznak, a sérült részen kicserélték a betonaljakat és a síneket, majd vasúti nagygépekkel még egy 50 méteres szakaszon vágányszabályozást végeznek. A balesetben kidöntött helyett egy új felsővezeték-tartó oszlopot állítottak fel, a vasúti átjárót is járhatóvá tették, de az egyelőre továbbra is lezárva marad. A daruval végzett mentési munkálatok miatt elhúzott felsővezetéket visszaépítik a sínpár fölé. Ezen a vágányon várhatóan pénteken indulhat meg a forgalom 60 km/órás sebességkorlátozás mellett.
A másik vágányon, amelyiken a szerelvény kisiklott, a helyreállítási munkálatok befejezése a jövő hét végére várható. A pálya itt nagyobb mértékben rongálódott, a felsővezeték leszakadt, melyet 3 kilométeres szakaszon cserélni kell.
A mentési munkálatokról a helyszínen készült videó elérhető: https://www.youtube.com/watch?v=9gatdidNpbg
Az ideiglenes közlekedési rend szerint a Nyíregyházáról 6:30-kor Debrecenbe és a Debrecenből 14:03-kor Záhonyba induló személyvonat nem közlekedik (6139-es és 6234-es vonat).
A balesetről és a csütörtök éjszakáig érvényes közlekedési rendről tájékoztatás: https://www.mavcsoport.hu/mavinform/keddi-ujfehertoi-baleset-miatt-csutortok-ejszakaig-ervenyes-kozlekedesi-rend
MÁVINFORM