Idén, november 10-én hatodik alkalommal került megrendezésre a Szabadjelzés konferencia, amely évről évre teret biztosít, hogy a vasúti piaci szereplőket érintő és foglalkoztató, aktuális vasútszakmai kérdésekről vasúti partnereinkkel érdemi eszmecserét folytathassunk.
A helyszín Esztergom volt, a résztvevők az Esztergomi Királyi Palota történelmi légkörű dísztermében hallgathatták meg az előadásokat.
A konferencia két nagy egységre tagozódott. Az első, ún. múlt szekcióban a felkért előadók szakmai pályafutásukra visszatekintve, előadásaikban ismertették a közönség számára érdeklődésre számot tartható, a vasúti piac liberalizálása során megélt három legjobb és három legrosszabb élményüket. Ebben a szekcióban személyes élményeit elevenítette fel Németh Nándor úr a DB Cargo Hunária Kft. képviseletében, beszélt Rácz Imre úr a MÁV-START Zrt. előtt körvonalazódó problémákról, illetve tartott előadást Németh Réka a VPE Kft., Holcsik Ferenc a MÁV Nosztalgia Kft, és Dr. Rónai Péter a MÁV Zrt. részéről.
A konferencia második része a jövőről szólt. Ebben a szekcióban választ kaptak a résztvevők arra, hogy a felkért előadók, milyen javaslattal élnének a szabályozási környezet megváltoztatására, mit tartanának a legfontosabb pályavasúti beruházásnak és utolsó kérdésként, hogy változtatnák meg a vasúti szabályozási folyamatokat. A jövőről alkotott elképzeléseiről, és a megoldandó problémákról beszélt a hallgatóságnak Horváth Ottó úr (RCH Zrt.), Siska Imre úr (MMV Zrt.), Krajcík László úr (Prva Slovenska Zeleznicna a.s.) és Szűcs Lajos úr a Floyd Zrt. képviseletében.
A Konferenciát a Három kívánság fórum zárta, ahol az előadók által korábban felvetett megoldandó kérdésekről adtak tájékoztatást a MÁV Zrt. meghívott vasútszakmai vezetői (Tokaji Róbert műszaki felügyeleti és technológiai igazgató, Dr. Rónai Péter pályavasúti értékesítési főosztályvezető, Kuna Ferenc műszaki tervezési főosztályvezető, Magyar Zoltán TEB főosztályvezető, Virág István pályalétesítményi főosztályvezető, Béres Barna forgalmi üzemirányítási osztályvezető, Lipusz Ferenc forgalmi technológiai főosztályvezető).