A világ egyik legnagyobb, mezőgazdasági alapanyagok gyártásával, feldolgozásával és kereskedelmével foglalkozó cégcsoportjának hazai leányvállalata, a Pannon Növényolajgyártó Kft. saját beruházásban épített növényolajgyárat Foktő területén. Az üzem vasúti kiszolgálása érdekében a MÁV saját forrásból felújította a Kiskőrös és Kalocsa közötti pályaszakaszt, és a Kalocsától a növényolajgyárig vezető vágányokat, hogy a megnövekedő árufuvarozási igények teljesíthetőek legyenek. A vasúti fejlesztés költségeit a Glencore Agriculture forgalma által generált hálózat-hozzáférési díjbevétel térítette meg, melyet a beruházás értékével megegyező bankgarancia is biztosított. A Glencore Agriculture a kötöttpályás közlekedésben rejlő lehetőségeket kihasználva 2020-ig összesen másfél milliárd forintot meghaladó bevételt generált a vasúttársaság számára.
A MÁV által előfinanszírozott pályafelújítás eredményeként sikerült egy újonnan épült gyár kiszolgálását vasúton megvalósítani úgy, hogy az mindkét fél számára kölcsönös előnyökkel járt – a pénzügyi ráfordításból teljes mértékben megtérült a pályaszakasz felújítása. A környezetkímélő vasúti fuvarozásnak köszönhetően a térségben nem növekedett a környezeti terhelés, kevesebb kamion használta a közutakat. A Pannon Növényolajgyártó Kft. a vasúttársasággal közösen tavaly áprilisban további fejlesztést hajtott végre a kalocsai iparvágányon: a Paksi úti átjárót felújították, és a közlekedés biztonsága érdekében fénysorompóval is felszerelték.
A növényolajgyár termelésének növekedésével egyenes arányban nő a vasúti kiszolgálás volumene is, így a MÁV is tud profitálni a vállalat sikerességéből. A tehervonatokkal való áruszállítást választó gyár a vasúttársaság hosszú távú, megbízható partnerévé vált. A konstrukció kiváló példája annak, hogy hogyan lehet sikeres együttműködést létrehozni, majd folyamatosan működtetni azt, a MÁV más hazai cégekkel is nyitott a hasonló kooperációra.