A magyar és a szlovák vasúttársaság vezetői megállapodtak a két ország közötti vasútszakmai együttműködés szorosabbra fűzéséről, egyebek mellett annak az új munkacsoportnak a felállításáról, amely a már meglévő, illetve az újranyitandó vasúti határátmentek vizsgálatát végzi el, nem utolsó sorban azzal az ambícióval, hogy a két vasúttársaság a jövőben együtt is pályázhasson az interregionális kötöttpályás programok forrásaira.
„A meglévő vasúti kapcsolatok megerősítése és újabb kötöttpályás határátmenetek megvalósítása, illetve helyreállítása – ez a felállított munkacsoport legfontosabb feladata. A célunk kettős: egyszerre szeretnénk biztosítani a határmenti vasúti kapcsolatok fejlődését, ami a szlovákiai magyarok és az anyaország közötti kapcsolat szempontjából meghatározó jelentőségű, valamint bővíteni a Szlovákia és Magyarország közötti vasúti közlekedés lehetőségeit, ami a régiós terveink előfeltétele, fontos része” – hangsúlyozta a találkozót követően Pafféri Zoltán, a magyar vasúttársaság vezetője.
A kétoldalú megbeszélések kiterjedtek a kelet-közép-európai vasúti kapcsolatok fejlesztésére is, miután a találkozó egyik kiemelt témája a Budapest—Pozsony—Prága—Varsó nagysebességű vasútvonal kiépítésével kapcsolatos együttműködés kérdése volt.
A szlovák és a magyar társvasutak vezetői ugyancsak értékelték a háromoldalú – Ukrajna, Szlovákia és Magyarország között megvalósuló – vasúti együttműködés eddigi tapasztalatait és eredményeit, különös tekintettel az ún. szolidaritási vonalakra, illetve az azt megalapozó együttműködés – uniós forrásokon túli – kiszélesítésének lehetőségeire.
Pafféri Zoltán és szlovák kollégája, Alexander Sako megállapodtak abban, hogy a jövőben rendszeres kétoldalú találkozók során értékelik majd az együttműködés eredményeit.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság