Pályafelújítás: Gyorsabb és pontosabb lesz a vonatközlekedés Szentlőrinc és Szigetvár között

2024. október 13. vasárnap, 08.53 / Utolsó módosítás: 2024. október 13. vasárnap, 08.56

Komplex pályafelújítást végez a vasúttársaság Szentlőrinc és Szigetvár között. Ennek köszönhetően valamelyest gyorsul és kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés, illetve jelentősen mérséklődik a késések száma a Nagykanizsa-Pécs vonalon. A korszerűsítéssel utasaink számára is érzékelhető lesz a változás: a felújított szakaszon novembertől mintegy 10 kilométeren megszűnik a sebességkorlátozás, így ismét 80 km/órás sebességgel haladhatnak majd a vonatok. A lezárás ideje alatt még október végéig Szentlőrinc és Szigetvár között pótlóbuszok szállítják az utasokat.

A Nagykanizsa-Pécs vonal Szigetvárt és Szentlőrincet összekötő szakaszán 80 kilométer/óra a megengedett legnagyobb sebesség, de a pálya műszaki állapota az elmúlt években oly mértékben romlott, hogy több szakaszon sebességkorlátozást kellett bevezetni, aminek következtében rendszeressé váltak a késések. A mostani munkálatok után Szentlőrinc és Szigetvár között megszűnnek a sebességkorlátozások, kiszámíthatóbbá válik a menetrend.

A felújítás után Somogyban a Dráva-menti települések, valamint Baranyában Szentlőrinc és Szigetvár térségének lakosai számára gyorsabb, megbízhatóbb eljutást biztosítanak majd a személyvonatok, valamint a két vármegyeszékhelyet, Pécset és Szombathelyt összekötő Pannónia InterRégiók. A Barcs-Szigetvár-Szentlőrinc-Pécs útvonalon menetrend szerint csúcsidőszakban óránként, azon kívül kétóránként közlekednek a vonatok.

Műszaki háttér-információk

A pályaszakasz rekonstrukciója során ágyazatrostálást, szakaszos alépítményjavítást, betonalj- és síncserét végez a vasúttársaság. A forgalomból ideiglenesen kizárt vonalrészen mintegy 10 kilométeren hézagnélküli vágányt fektetnek le, 200 méteren megújul az alépítmény, emellett átépül két vasúti átjáró is. A felújítás során húszezer tonna zúzottkövet, több mint hétezer vasbetonaljat és 174 darab egyenként 120 méteres új hosszúsínt használnak fel. A mostani beruházás költsége több mint hárommilliárd forint, de 2023-ban is már 900 millió forintot költött erre a vonalra szintén saját forrásból a MÁV, és elegendő forrás rendelkezésre állása esetén folytatni kívánjuk a Nagykanizsa-Pécs vonal felújítását más szakaszokon is.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság