A hét poggyászteres (BDzx) mellékkocsi átalakítása, ami a Tisza-tó környéki és Nógrád megyei megnövekedett kerékpárosforgalom kiszolgálását támogatja, március közepén kezdődött a Szolnoki Járműjavítóban. Augusztus elejéig mintegy 5000 kerékpáros utas közlekedett a megújult kocsikkal, és a tapasztalatok alapján pozitív volt a fogadtatása, mind funkcionalitás, mind megjelenés tekintetében. Az akár 16 bicikli szállítására alkalmas kocsikon a kerékpárkampók könnyen használhatók, a fel- és lepakolás a széles rakodóajtónak köszönhetően kényelmes, a kocsin belüli közlekedés egyszerű és a kerékpár mellett ülések is találhatók.
[1]A belföldi kerékpáros turizmus támogatása érdekében, melynek kiemelt célpontja a Tisza-tó, a mellékkocsik főleg Miskolc és Debrecen térségében, a Kál-Kápolna–Kisújszállás, a Karcag–Tiszafüred és a Debrecen–Füzesabony vasútvonalon; de a Börzsöny turistaforgalmát kiszolgálva, Vác és Balassagyarmat között is közlekednek. Augusztusban egy kocsi Kaposvár és Fonyód között is jár.
Budapest, 2021. augusztus 7.
MÁV Magyar Államvasutak Zrt. Kommunikációs Igazgatóság