NOHAB, Szergej, Ludmilla, eredeti festésű Csörgő. Ezekkel a mozdonyokkal is találkozhatnak a nyári menetrend idején a Balatonra utazók. A nosztalgikus járművek előre meghatározott útvonalakon tűnnek fel.
Az M61-es sorozatú NOHAB dízelmozdonyok évtizedekig az északi parti vasútvonal meghatározó alakjai voltak. A svéd származású, turcsi orrú járművek 2013-ban ünnepelték 50. születésnapjukat. Nyáron hétvégenként egy Tekergő gyorsvonat élén találkozhatnak NOHAB mozdonnyal az utasok: a Déli pályaudvarról 9 óra 40 perckor, Tapolcáról 14 óra 42 perckor indul. Ebben a szerelvényben a régi nyarakat idéző étkezőkocsi és nagy kapacitású kerékpárszállító kocsi is közlekedik.
[1]A Szergej becenevű mozdonyok pont fél évszázada szolgálnak a magyar vasúton. 2000 előtt ezek a dízelek is gyakran tűntek fel a balatoni vonalakon. A Déli pályaudvarról 7 óra 35 perckor induló Tekergő gyorsvonatot húzza M62-es mozdony Szabadbattyántól Tapolcáig, ahonnan 16 óra 55 perckor indul vissza.
A Szombathely−Tapolca−Keszthely útvonalon közlekedő gyorsvonatot a GYSEV Ludmilla becenevű dízelmozdonya továbbítja. Ez a típus az M62-es továbbfejlesztett változata, idén nyáron először látogat el a Balaton partjára. Szombathelyről 9 óra 5 perckor, Keszthelyről pedig 16 óra 35 perckor kel útra.
Az 1960-70-es éveket idézi még egy eredeti festésű, GANZ gyártmányú mozdony: az északi parti Tekergő és Kék Hullám vonatokkal közlekedik az M41,2143-as pályaszámú, Csörgőként ismert dízel.
Budapest, 2015. július 17.
MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG