A Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vonalon május 4-én éjszakától június 18-án éjszakáig néhány esti és hajnali, kora reggeli vonat helyett pótlóbuszok közlekednek Székesfehérvár és Balatonfüred, illetve Aszófő között. Az érintett vonatok: a Székesfehérvárról 3:40-kor és 23 órakor, továbbá a Balatonfüredről 3:13-kor, 20:45-kor és 21:37-kor indulók. Az észak-balatoni vonal villamosítását éjszakai órákban végzik, amikor kevesebb vonatot és utast érint az átszállás. A részletekről itt tájékozódhatnak: https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/29_szekesfehervar-balatonfured-aszofo_0504-0619.pdf [1]
A koronavírus okozta járványhelyzet jelen pillanatban nem befolyásolja a Balaton északi partján elhelyezkedő vasútvonalon végzett villamosítási munkákat. A kivitelezés az ütemtervnek meglelően halad, elkészült a csittényhegyi alagút pályájának korszerűsítése, illetve Balatonfűzfő állomás végleges vágányképe.
Április végére befejeződtek a balatonakarattyai nyíltvonali szakaszon fekvő csittényhegyi alagút átépítési munkálatai. A 1909-ben átadott, 96 méter hosszú alagútban a vasúti pályát 20-40 cm-rel süllyesztették le a szakemberek, annak érdekében, hogy az alagútban a villamos felsővezeték az érvényben lévő előírásoknak megfelelően kiépülhessen, valamint korszerű betonlemezes felépítményt építettek az alagút teljes hosszában.
Balatonfűzfő állomáson a kihasználatlan vágányok elbontásával és az új vágányok építésével a korábbitól teljesen eltérő vágánykép alakult ki. Az április 30-i ideiglenes forgalomba helyezést követően akadálymentes peronok várják az utazóközönséget. Az esőbeállók készre szerelése, a peronbútorzat telepítése, a teljes körű tereprendezési és padkaépítési feladatok elvégzése a 2021 tavaszán esedékes műszaki átadásra várható.
A nyíltvonalon már több szakaszon megtörtént a horganyzott acéloszlopok állítása, és többek közt Szabadbattyán – Polgárdi Ipartelepek, Polgárdi – Csajág és Balatonalmádi – Alsóörs szakaszokon a felsővezeték is a helyére került.
A következő nagyobb építési ütem a nyári főszezoni időszakot követően, várhatóan 2020 szeptember végén kezdődik. Átépül Polgárdi, Balatonkenese és Alsóörs állomás, valamint befejeződik a felsővezeték-rendszer kiépítése. A beruházás befejezése 2021 nyarán várható, így a főszezoni időszakban már villamosított pályán közlekedhetnek a szerelvények.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság beruházásában valósul meg európai uniós forrásból. A kivitelezést az ÉB 2018 Konzorcium (Vasútvill Kft. és R-Kord Kft.) végzi nettó 23 milliárd forint értékben.
NIF Zrt., MÁV Zrt.