Frissítés:
Negyed tizenegyre megjavították a MÁV-START internetes és automatás jegyvásárlási rendszerét, amely ma reggel óta az adatbáziskezelő-rendszer leállása miatt nem működött. Átmenetileg sem a jegykiadó automatákból, sem az internetes jegyvásárlási rendszerből nem lehetett menetjegyet váltani. A korábban megvásárolt jegyeket pedig nem lehetett átvenni az automatákból. A jegypénztárakban, valamint a MÁV mobilalkalmazás segítségével vásárolhatták meg menetjegyüket az utasok. (Az applikációval váltott jegyet okostelefonon is be lehet mutatni a vonatokon a jegyvizsgálóknak.) A hiba helyreállításáig az utasok a vonatokon is pótdíjmentes vehették meg menetjegyüket.
A vasúttársaság nem bírságolja meg azokat az utasokat, akik a műszaki hiba miatt nem tudtak érvényes jeggyel utazni. Amennyiben az utasok az automatás, illetve az internetes jegyváltás meghibásodása miatt nem tudták átvenni menetjegyüket, az utazásuk megkezdésétől számított 15 napon belül, utólag igazolhatják az érvényes menetjegy meglétét. Ehhez a vonaton a jegyvizsgálók által kiállított jegyzőkönyv (ún. utasleadási lap) sorszámát és a vásárlási azonosító adataikat (felhasználói név, jegyvásárlás időpontja) kell elküldeni az ügyfélszolgálat elérhetőségeinek [1] egyikére.
Előzmény:
Műszaki hálózati hiba, az adatbáziskezelő-rendszer leállása miatt jelenleg nem működnek a jegykiadó automaták, az online jegyvásárlási rendszerből sem lehet menetjegyet váltani. A korábban megvásárolt jegyeket pedig nem lehet átvenni az automatákból.
A vasúttársaság javasolja utasainak, hogy a jegypénztárakban vagy a MÁV mobilalkalmazás segítségével vásárolják meg menetjegyüket. Az applikációval váltott jegyet okostelefonon lehet bemutatni a vonatokon a jegyvizsgálóknak.
A hiba helyreállításáig az utasok a vonatokon is pótdíjmentesen vehetik meg menetjegyüket.