[1]A MÁV-START Zrt. szolgáltatási színvonalának folyamatos emelése keretében végzi járműparkjának korszerűsítését is. A budapesti elővárosi közlekedésben szolgálatot teljesítő személykocsik 2012-ben megkezdett felújítása révén 2014 végére összesen már több mint 300 kocsi válik komfortosabbá, esztétikusabbá. Ezek közül csaknem 150-nek új, fecske motívumokkal díszített külcsínt adott a vasúttársaság – a kecses, gyors mozgású vándormadár a felújított kocsik egyfajta márkajelzése. Immár az első fecske arculatú, külsőleg megújult mozdony is forgalomba állt, amelyet újabb Fecske mozdonyok követnek.
A megújult színvilágú Fecske mozdony teljesen illeszkedik a Fecske kocsik korábbinál modernebb külleméhez. A tervek szerint az év végéig további három, 2016 végéig pedig mind az 56 darab 432-as pályaszámcsoporthoz tartozó mozdonyt „fecskésíti” a vasúttársaság. Annak érdekében, hogy ez költségtakarékosan történjen, az átfényezésekre folyamatosan, az aktuális magasabb szintű karbantartásokkal egy időben (a járműszekrény állapotától függően) kerül sor.
[2]A MÁV-START Zrt. a 2012-es közvélemény-kutatásának visszajelzéseit elemezve döntött a járművei kényelmi fokozatának emelésén egy felújítási program elindításával, mivel a csaknem ötvenezer válaszadó közül jelentős számban illették kritikával az utazás komfortját. Mivel évente több mint negyvenkétmillió utazás történik vonattal a főváros és vonzáskörzete közt, első körben a budapesti elővárosi járműpark korszerűsítése indult el. A felújítás célja az utasok
számára a budapesti elővárosi vasúti közlekedésben komfortosabb, korszerűbb, kényelmesebb és jól beazonosítható járműflotta kialakítása, amely nemcsak minőségi eljutási
lehetőséget jelent a napi hivatásforgalmi utazóknak, hanem a járművek kialakítása révén a pozitív érzéseket is kelt, sőt új utasokat is a kipróbálásra ösztönöz. Olyan márkanevet keresett a MÁV-START, amely dinamizmust sugároz és könnyen megjegyezhető – ezért esett a választás a fecskére.
A másfélszáz Fecske kocsi belső berendezése egy frissebb színvilágot képvisel, amelyre rímelnek a díszítő madármotívumok. A komfortérzetet emeli a kicserélt padlóburkolat és az InterCity kocsiknál is alkalmazott, kopásálló üléshuzat, valamint a megjavított ablakkeretek és az ablakszigetelés, és végül, de nem utolsósorban az antigraffiti réteggel kezelt falak. A kocsikban az ülőhelyek száma 79, a járművek megengedett legnagyobb sebessége 120 km/h. A korszerűsítéseket folyamatosak. A teljes érintett járműállomány a két szolnoki, a lajosmizsei és a Budapest Nyugati – Vác – Szob vonalon közlekedik majd. Emellett a 432-es pályaszámsorozathoz tartozó több mint félszáz mozdony a karbantartása során egyebek közt a korszerűbb kocsikhoz illeszkedő színvilágot és új fényezést is kap a fecske motívum mellett.
Budapest, 2014. szeptember 11.
MÁV-START Zrt.