„A dicső Budapest középületeinek egyik dísze, az uj személypályaudvar. Aki jön, aki megy, mindenki meg lesz lepetve általa. Nagyszerű és gyönyörű, célirányos és pompás, kényelmes és hasznos, Magyarországhoz és a fővároshoz méltó épület ez. Messze földön ritkítja párját” – olvasható a Budapesti Hírlap 1884. augusztus 16-án megjelent számának címlapján.
Az idén 140 éves épületet Rochlitz Gyula főmérnök tervezte, míg a pályaudvar vasszerkezetét Feketeházy János hídépítő mérnök. Az épület mind a mai napig meghatározó eleme épített örökségünknek és persze továbbra is megkerülhetetlen a szerepe mind a hazai, mind a nemzetközi közlekedés szempontjából.140 évvel ezelőtt az első vonat Miskolcra indult, az első utasok pedig Ruttkáról és Zimonyból érkeztek. Ugyancsak innen gördült ki első útjára a híres V 40 001 számú Kandó mozdony vontatta szerelvény, az Árpád nevű dízel sínautóbusz Bécs, az Orient Expressz a Balkán felé, tovább színesítve ezzel a pályaudvar presztízsét és történelmi emlékezetét.
Keleti 140 pályázatok eredményei
Az ünnepi év zárásaként meghirdetett novellaíró- analógfotó- és digitálisfotó pályázatokat lezártuk, a nyerteseket kihirdettük, pályaműveik alább olvashatók és tekinthetők meg.
Gratulálunk a nyerteseknek!
1. helyezett: Sinkó József - Keleti nyugatra
2. helyezett: Nagy Dávid Ágoston- Tükröződés
3. helyezett: Jakab Károly - Vágányok
1. helyezett: Dudás Ágnes - Tükörkép
2. helyezett: Czika Balázs - Ébredés
3. helyezett: Volpach Bors Szilvia Keleti fény
1. helyezett: Szatmári Beáta - Az óra alatt [7]
2. helyezett: Hegyi Zoltan - Szellemjárás [8]
3. helyezett: Sinkó József - Az utolsó sajtos pogácsa [9]
KELETI 140 - KÉPGALÉRIA [10]