Galéria [2]
A komfortkocsik alapjául szolgáló ülőhelyes kocsik 1970-71 között készültek a győri Rába gyárban. 1985 és 88 között összesen 6 példány Dunakeszin teljes átépítést kapott, ekkor nyerték el mai formájukat. Összesen két WSPz sorozatú „nagykomfort” és négy ARp sorozatú „kiskomfort” kocsi készült, utóbbiak közé tartoznak a ma Apee 17-37 pályaszámmal ismert járművek. Ebből a típusból 4 darab áll a cégcsoport szolgálatában, összesen 38 fő befogadására alkalmas, maximális sebessége 140 km/h. Régebben a belföldi expresszvonatok legmagasabb kocsiosztályaként üzemeltek, az utasok kényelmét és kiszolgálását a komfortkocsi-kísérő biztosította. Egészen 2022. szeptember végéig a Budapest-Nyugati pályaudvar és Szeged között közlekedő InterCity vonatokon a 18-as számú 1. osztályú ülőhelyes kocsiként közlekedett. Az idei évben a retró hétvégék alkalmával találkozhatott vele az utazóközönség.