Idén, a fejlesztéseknek köszönhetően az ország minden korábbinál több régiójából lehetett átszállás nélkül eljutni a Balatonhoz vonattal és busszal, a vasúti szolgáltatás pedig a tó mindkét partján éjjel-nappal folyamatos volt. Az elő- és a főszezonhoz [1] hasonlóan az utószezonban is rekordsokan választották a MÁV-START járatait, hogy eljussanak a Balatonhoz, nyár végén a déli partra közel 159 ezren, míg az északira csaknem 72 ezren utaztak. A teljes nyári szezon alatt megközelítőleg 39,4 százalékos volt utasok számának növekedése 2021-hez képest, a 2019-es eredménynél pedig nagyjából 36,8 százalékkal jobb az eredmény. A legtöbben idén is Siófokot, Balatonfüredet, Zamárdit és Balatonlellét választották úti célul.
A közel 3 millió utas a jegyek többségét már sorban állás elkerülése és a személyes érintkezések csökkentése érdekében, a 10 százalék kedvezményt biztosító online felületeken, azaz a MÁV appban és az Elvirán keresztül váltotta meg. Az utazók 24 százaléka a MÁV applikációban, 13,7 százaléka az interneten, 15 százalékuk pedig, az 5 százalék kedvezményt biztosító automatából vásárolt, beleértve az idén a főszezon elejére több tóparti állomásra és megállóhelyre is telepített 37 jegy- és bérletértékesítő eszközt.
A szezonális termékek közül a meghatározott vasútvonalakon és Volánbusz-járatokon egyaránt érvényes, jellemzően a tó körüli utazás elősegítésére hasznos, különféle Balaton 24/72 napijegyekből és a vakációbérletekből, együtt összesen 37 775 kelt el, 5700-zal több, mint tavaly. A kedvezményes, helyjegybiztosítást magában foglaló, interneten és MÁV appon a nyári szezon végig vásárolható Okosjegyből mintegy 24 ezret vásároltak az utasok. Balatoni egyúti kerékpárosjegyből 62 ezer fogyott a szezonban.
Az utószezonban is jártak a Balaton felé az emeletes KISS motorvonatok. A teljes szezon alatt a Dunakanyarból Fonyódra a dupla KISS motorvonatból álló Jégmadár; a Szolnok és Siófok között, a hétvégi napokon Cegléd, Albertirsa és Monor érintésével közlekedő Napfürdő; a Szolnok és Fonyód között az újszászi (120a) vonalon járó Vitorlás; valamint a Nyíregyháza és Siófok között járó Panoráma expresszvonat, továbbá vasárnaponként az Esti Csók Fonyód és Kőbánya-Kispest között mintegy50 ezer utast és közel 2000 kerékpárt szállított. A déli parton közlekedő Bagolyvonatokat idén is kedvelték az utasok, a hétvégenként és nagyobb fesztiválok idején éjszakánként is több ezren is utaztak velük. A Balaton körüli vonalak forgalma az idei szezonban a vasútbarátoknak rendezett retró hétvégéknek köszönhetően is nőtt. Az Utasellátó étkezőkocsik kínálata a pénztárcabarát árazásnak is köszönhetően továbbra is kedvelt. A hétvégi napokon átlagosan 300 embernek szolgáltak fel finom ételeket.
A balatoni főszezon elmúltával már kevesebb vonat közlekedik a tóparti vasútvonalakon. A magyar tenger térsége a strandidőszakon kívül is egyre kedveltebb turisztikai célpont, ezért az év többi részében is ütemes menetrenddel – a nyárinál ugyan kevesebb járattal érhető el a Balaton. A részletekről a vasúttársaság oldalán [2] lehet tájékozódni.