Bemutatkozás MÁV Szolgáltató Központ Zrt.

A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. öt alappillére

A Gazdasági üzletág fő feladata a MÁV-csoport szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságaiban számviteli rendszereinek kialakítása és működtetése, valamint a Társaság pénzügyi, számviteli és kontrolling tevékenységének biztosítása.

A Humán üzletág fő feladata a MÁV-csoport szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságaiban komplex humán szolgáltatási tevékenység, valamint a munkabiztonsági, az egészségvédelmi szolgáltatások és az oktatási szolgáltatás biztosítása, továbbá a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. vonatkozásában a humánerőforrás gazdálkodással összefüggő feladatok ellátása.

A Beszerzés és Logisztika üzletág fő feladata a központosított szolgáltatások biztosítása a szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságok tevékenységének ellátásához. A központosított szolgáltatások a beszerzés-készletezés, logisztikai szolgáltatás, közbeszerzések lebonyolítása, eszközgazdálkodás, leltárazás lebonyolítása, vasúti technológiához kapcsolódó energiagazdálkodás, környezetvédelmi rendszerek kialakítása és működtetése.

Az IT üzletág fő feladata a szolgáltatási szerződéssel rendelkező társaságok üzleti és funkcionális folyamataihoz szükséges informatikai rendszerek működtetése, felügyelete, az új rendszerek kialakításának felügyelete, irányítása és koordinálása, valamint az alkalmazott informatikai rendszerek integrációjának megteremtése.

A Menedzsment-támogatás és Ügyvitel üzleti tulajdonosként ellátja a MÁV-csoport Ügyviteli és Iktatási rendszerének támogatását, a szolgáltatási szerződéssel rendelkező MÁV-csoport társaságok, valamint a Rail Cargo Hungaria részére Ügykezelési és dokumentációs szolgáltatást, valamint Irattári és levéltári szolgáltatást nyújt, melynek keretében üzemelteti a Dokumentációs Központ és Könyvtárat és az Archívumot. A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. saját tevékenységével összefüggő ügyviteli és menedzsment támogatási feladatok is a hatáskörébe tartoznak.