Győr és Veszprém között, az ország egyik legszebb vasútvonalán új menetrend szerint, minden korábbinál sűrűbben közlekednek a vonatok Pannonhalma, a festői Cuha-patak, Zirc és Eplény érintésével. Hétköznap a délelőtti időszak kivételével kétóránként, hétvégéken pedig egész nap kétóránként indulnak a vonatok, Veszprémben pedig csatlakoznak a Bakony InterCity-hez, a Göcsej InterCity-hez, Győrben a Budapest felől, felé közlekedő Budapest—Bécs közötti EuroCity-khez. Győr és Bakonyszentlászló között a kétóránkénti vonatokon felül sűrítővonatok is közlekednek, alkalmazkodva a Győrbe munkába és iskolába járók utazási igényeihez. Számos vonaton lesz megtalálható nagy befogadóképességű kerékpárkocsi, így a bicikliszállítás is megoldott a kerékpározni vágyók számára a térségben.
Szolgáltatásfejlesztés Kaposvár térségében
A MÁV-START 2020-ban is több olyan fejlesztést hajtott végre, amelyek Kaposvárt és a környező településeket érintették. Április 11-től újabb módosítás lép hatályba, amely által a korábbinál gyorsabb, magasabb színvonalú és versenyképesebb szolgáltatást nyújt a térségben. Budapest és Kaposvár között naponta három pár közvetlen InterCity közlekedik, amelyek áprilistól csaknem 10 százalékkal olcsóbban vehetők igénybe: az InterCity kocsikban egységesen, viszonylattól és távolságtól független, a menetjegy mellé megváltott 300 forintos helyjeggyel lehet utazni, a vonatban közlekedő nem InterCity minőségű kocsikat pedig gyorsvonati pótjegy váltása nélkül lehet ezentúl igénybe venni. A kaposvári InterCity-k áprilistól megállnak Szakály-Hőgyész állomáson is autóbuszos csatlakozást kínálva Hőgyész felé, a menetidejük ennek ellenére nem növekszik.
2020 decemberétől Helikon InterRégió néven új vonat köti össze Kaposvárt számos balatoni, nyugat- és észak-dunántúli városokkal, Fonyóddal, Balatonfenyvessel, Keszthellyel, Tapolcával, Sümeggel, Celldömölkkel, Pápával és Győrrel. A modern, alacsonypadlós Desiro motorvonatok egész nap kétóránként közlekednek Kaposvár és Győr között. Áprilistól naponta egy vonatpár, illetve egy pénteki vonat hosszabb útvonalon, Győr és Pécs között közlekedik mindkét irányban, ezáltal a dél-dunántúli régióból a Balaton könnyen elérhetővé válik. Egész évben naponta közlekednek vonatok Pécs és Kaposvár, valamint Pécs és a Balaton (Fonyód) között a rövid eljutási idejű Helikon IR vonatokkal. A kisebb utasforgalmú megállóhelyek forgalmát személyvonatok biztosítják, melyek a kaposvári utazási igényekhez (iskolába és munkába járók) alkalmazkodva közlekednek.
Bővül és meghosszabbodik Győr környékén, munkanapokon reggel az elővárosi közlekedés Hegyeshalom felé. A munkanapokon reggel közlekedő két új Győr―Hegyeshalom viszonylatú (Győrből 5:16-kor és 6:18-kor induló) vonat átszállási lehetőséget biztosít Ausztria felé.
A Szombathely–Zalaszentiván–Nagykanizsa–Barcs–Pécs viszonylaton a menetrendi módosítás után kétóránként közlekednek az új Pannónia InterRégió vonatok, így a járatsűrűség a korábbi kétszerese lesz. A megállási rend módosításával, és a pályakarbantartások hatására a menetidő Szombathely, illetve Nagykanizsa és Pécs között csaknem 25 percet csökken. Az új Pannónia InterRégió vonatokkal Szombathelyről Pécs 4 óra 5 perc alatt lesz elérhető.
A fejlesztés hatására Szentlőrinc, Barcs, Szigetvár, Darány és Pécs közötti eljutások is számottevően javulnak. Az egész napos kétóránként járó vonatok a korábbinál jelentősen sűrűbben, és jobb menetidővel közlekednek. Barcs és Pécs között a menetidő átlagosan 10 percet csökken, így a két város közötti menetidő 1 óra lesz. Az utasok Nagykanizsán átszállhatnak a Siófok felé közlekedő Tópart IC-vonatokra, ezáltal a Balaton déli partja is sűrűbben lesz elérhető. Zalaegerszeg felé Zalaszentivánban a Göcsej IC vonatokkal, Szombathelyen pedig Sopron, Kőszeg, Szentgotthárd, Sárvár felé lehet tovább utazni.
A Pannónia InterRégió vonatokban modern, légkondicionált és alacsonypadlós Desiro motorvonatok közlekednek, melyek a korábbi szerelvényekhez képest jelentősen jobb utaskomfortot biztosítanak majd, így a vasúti szolgáltatás versenyképessé válik a térségben.
A korábbi eljutási lehetőségek számának biztosítása mellett lehetőséget ad egyes vonatok kiváltása a Pannónia InterRégió vonattal, az érintett vasútvonalak menetrendjét pedig az interrégiós járathoz igazítja a vasúttársaság.
Szintén április 11-től a korábbinál sokkal gyorsabb és sűrűbb lesz a vasúti kapcsolat Baja és Székesfehérvár között. A Baja–Szekszárd–Sárbogárd–Székesfehérvár viszonylaton kétóránként közlekednek az új Gemenc InterRégió vonatok, az utat 2 óra 38 perc alatt teszik meg. Az újonnan hatályba lépő menetrendmódosítással megszűnnek a több órás napközbeni és hétvégi vonatmentes időszakok, és egész nap könnyen megjegyezhető, ütemes szolgáltatást nyújt. Sárbogárdon a Gemenc InterRégió vonatok és InterCity között kétóránként biztosított lesz az átszállás Budapest és Pécs felé. A Gemenc InterRégió vonatok alkalmazkodnak a Székesfehérváron tanulók és dolgozók utazási igényeihez, a reggeli 8 órás munkakezdésre el lehet jutni Nagydorog, Cece, Sárbogárd és Belsőbáránd felől. Nagydorognál autóbuszos ráhordás is segíti az utazókat. Sárbogárd és Decs között a munkanapokon közlekedő sűrítővonatok közlekedése kis mértékben változni fog. A fejlesztés turisztikai szempontból is előnyös, mert több turistaútvonal elérhetősége javul: Szekszárdnál a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúra és az Alföldi Kéktúra, Pörbölyön a vonatok mindegyike megáll, így a Gemenci erdő könnyebben elérhetővé válik; Baján az Alföldi Kéktúra szakaszhatárát lehet elérni.
Az új menetrenddel egyidőben a napi egy pár Baja és Budapest közötti közvetlen expresszvonat megszűnik, azonban az eljutások száma bővül az új menetrenddel. A vasárnaponként Baja és Budapest között közlekedő Sugovica expresszvonat közvetlen kapcsolatként továbbra is megmarad.
A vonatokkal a Szekszárd és Székesfehérvár közötti út 1 óra 55 perc alatt tehető meg, Budapest InterCity átszállással 1 óra 59 perc alatt érhető el Szekszárdról. A vonatokkal a Székesfehérvár és Pécs közötti utazás 2 óra 30 perc alatt lehetséges kétóránként. A Gemenc InterRégió vonatok modern, komfortos, légkondicionált és alacsonypadlós Desiro motorvonatokból fognak állni, így a vasúti szolgáltatás versenyképessé válik a térségben.
A MÁV-Volán-csoport összehangolásának köszönhetően a térségben egyes buszbérleteket a vasúti járatokon is elfogadják, ezáltal az utasok rugalmasan választhatnak a két közlekedési mód közül.
Új megállás és csatlakozások a Dombóvár—Bátaszék—Baja vonatoknál
Áprilistól a Dombóvár—Bátaszék—Baja vonalon újra megállnak a vonatok Mórágyon is, ezáltal a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúra szakaszhatár megközelíthetősége javul a túrázók számára. A vonatoknak Dombóváron csatlakozásuk lesz az InterCity-khez Budapest felől, illetve felé, Bátaszéken pedig a Gemenc InterRégió vonatokhoz Szekszárd, Sárbogárd és Székesfehérvár irányába.
A Keleti pályaudvar—Miskolc—Nyíregyháza—Debrecen-Szolnok—Nyugati pályaudvar között közlekedő úgynevezett kör InterCity vonatokat pót- és helyjegy nélkül igénybe lehet venni a Miskolc és Szerencs közötti szakaszon, ezáltal növekszik a felár nélkül igénybe vehető vonatok száma.
Az autóbuszos és vasúti menetrendek finomhangolása keretében egyes vonatok menetrendje módosul, ezáltal több lesz az eljutási lehetőség és kedvezőbb csatlakozások állnak az utasok rendelkezésére. A Kassa és Budapest közötti, Hidasnémetiből 6:26-kor induló (IC189-es számú) Hernád-Zemplén InterCity Novajidrányban is megáll, ezáltal beérkező autóbuszjáratról csatlakozást biztosít a Miskolcra munkába, iskolába járók számára. További két vonat pár perccel későbbi közlekedtetésével szintén kedvezőbb csatlakozást biztosít a vasúttársaság.
Az utasok igényeit, kéréseit figyelembe véve több vonat áll meg Sajóecsegen, Sajókeresztúron, a Bánrévei Vízmű megállóhelyen, Pogonyipusztán, Sajókazán, Vadnán és Dubicsányban. Egy reggeli vonat útvonala meghosszabbodik, Putnok helyett Ózdról indul.
Budapest, 2021. március 28.